Huvudmeny

Lite Swebushistoria 42

Startat av Bussmicke, 14 november 2009, 22:00:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

hisen12

RoTe

Jocke Selling

Citat från: Bussmicke skrivet 14 november 2009, 22:00:33 PM

Härligt!!!  :D
Dessa har man rattat åtskilliga gånger. 2467 blev en riktig långmilare med nästan 200.000 mil innan den slopades januari 2001.
2468 blev den sista vagnen i Uppland med SJ/UL lack. Bussarna försvann till Uppställningsplats vid Märsta depån när 4936-4940 levererades.

Åkarns Kalle

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Stefan P

Hej

Tack för bilderna på 2467, 2468 har länge sökt bilder på dessa två.

mvh Stefan P

S Svensson

Lägg märke på 2467 när fotot är något snett. Man ser hela högersidan och om vi tittar på bakänden så ser vi den lucka som monterades i Arvika direkt efter leveransen.
Som bekant skrev jag om denna ombyggnad tidigare. Leveransfoto /folder från Säffle/ visade en buss utan denna lucka.
Vad gäller 2442-2443 vet jag ej något
2444-2445 (Stenungsund,senare Borås/Skene och Ulricehamn/ fick ej någon lucka
2446 -tv
fick luckan. Detta för att underlätta bagagehanteringen om bussen gick för SJ Veckoslutslinjer.
Tack

Oskar A

Kan inget annat än instämma i hyllningskören.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Peter Öden

Hej !

Nostalgin flödar Micke !! Tack så mycket för utmärkta bilder !

Mvh Peter Ö

Jeppe Hagelbäck

Tack för arkivdykningen BM!
2474 blev skolbuss i Skurup i slutet av karriären.

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nicklas K

Citat från: hissen12 skrivet 14 november 2009, 22:53:26 PM
var det snna som gick i Söderhamn före Scania Vest`?

Bland annat , ja . Det var Sj Buss/Swebus som körde där innan Linjebuss/Connex/Veolia tog över och satte in Scania Vest-bussar. Just denna, 2474, var dock stationerad i Hudiksvall och ska här avgå på linje 28 som gick hela vägen till Söderhamn på den tiden.

Micke ! Underbar bild !! Å så den klassiska bild-på-bussen-bredvid-frågan.... Vid den här tiden körde Swebus Hudiksvall veckoslut åt Swebus Express Delsbo-Ljusdal-Bollnäs-Gävle-Stockholm (linje 887 ?) med förarbyte i Gävle och då kunde man få upp en Nyman-buss. Men då stämmer inte tiden och placeringen, för detta borde vara en vardag och Nyman bussen borde vara på väg neråt på en Söndag..... Fast å andra sidan så körde väl Swebus/Nyman åt Y-buss vid den tiden ? Har för mig att det hållplatsläget användes av bl.a. Y-buss.

Mvh Nicklas K

Bussmicke

Visst var det en vardag. Vet ej vilken som står brevid, kan kolla Om jag kommer ihåg om jag fotade den.
//Bussmicke.

Nicklas K

Citat från: Bussmicke skrivet 19 november 2009, 07:38:49 AM
Visst var det en vardag. Vet ej vilken som står brevid, kan kolla Om jag kommer ihåg om jag fotade den.

Ok. Tack tack !  8)