Efterlyser uppgifter på denna buss!

Startat av Niclas Rosenius, 19 augusti 2007, 21:16:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Hej!

Har fått en förfrågan från en vän i Holland om någon här på BS kan kunna några uppgifter på denna buss på bilden.

Den var nere i Holland 1981 på en demotur några veckor, kan även ha varit i andra länder också. Vad jag kan se så är det en Volvo B10R.

Om någon har uppgifter om denna buss skulle det vara väldigt uppskattat att få dom antingen direkt till min mail-box eller här på BS.

Copyright tillhör John Veerkamp

MVH Niclas

blubb

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 19 augusti 2007, 21:16:47 PM

Hej!

Har fått en förfrågan från en vän i Holland om någon här på BS kan kunna några uppgifter på denna buss på bilden.

Den var nere i Holland 1981 på en demotur några veckor, kan även ha varit i andra länder också. Vad jag kan se så är det en Volvo B10R.

Om någon har uppgifter om denna buss skulle det vara väldigt uppskattat att få dom antingen direkt till min mail-box eller här på BS.

Copyright tillhör John Veerkamp

MVH Niclas

Ser ut som en Nivåbuss byggd på Volvo B10R? med Säffle Kaross för Halmstad Lokaltrafik?

Niclas Rosenius

Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 augusti 2007, 21:25:11 PM
En av Halmstads plattformsbussar ser det ut som vid första anblicken men är det inte provbussen från 1979 som senare blev NMU727
Stod som B59-64 eller något sådant.

//Lars

Kan mycket troligt vara den, kollade i min lista över B59 och hittade den där med det regnr och har chnr 1797 o Säffle knr 2488. Skall vara en -77 men f.reg 791109 i så fall.

Tackar för det så länge Lars.

MVH Niclas

Niklas Bygdestam

Tycker fönstrena ser lite märkliga ut på den. Fönstrena är i olika nivå framtill och längst bak. Är det olika golvhöjd invändigt i bussen?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.