Busslink 2202 i farten...

Startat av virtual1, 14 november 2009, 11:07:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Taget genom en tågruta i somras :-) - ren slump att jag såg den o att kameran hann med...

Nupski

Samma buss 2008-08-01 tagen från bohuståget men kommer inte ihåg vilken station men enligt tidtabelln bör det vara Stenungsund. Hur åker man tåg från Stenungsund till Ale?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Göran O

Bussen finns i Stora Höga, stationen söder om Stenungsund.

Bussmicke

Citat från: Göran O skrivet 14 november 2009, 17:03:56 PM
Bussen finns i Stora Höga, stationen söder om Stenungsund.

Ahaa! Måste va den bruna skane jag fotade från tåget i somras..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Tomas skrivet 14 november 2009, 14:19:47 PM
Samma buss 2008-08-01 tagen från bohuståget men kommer inte ihåg vilken station men enligt tidtabelln bör det vara Stenungsund. Hur åker man tåg från Stenungsund till Ale?

Nej, inget tåg stannar i Ale, men det var ju nånstans mellan Stenungsund-Ale som jag fotade som jag mindes det =)

RoTe

Ska dom måla bussen faluröd med vita knutar? :D

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 14 november 2009, 23:35:03 PM
Nej, inget tåg stannar i Ale, men det var ju nånstans mellan Stenungsund-Ale som jag fotade som jag mindes det =)

Jo i Älvängen, i Ale
//Bussmicke.

Bussmicke

//Bussmicke.

Ersa

Hem... därefter maskerad ruta. Vad är den fullständiga destinationen?

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 15 november 2009, 09:39:39 AM
Jo i Älvängen, i Ale

Visst fasen, tänkte att stationen var avstängd så länge man höll på med Pendeltågsutbyggnaden men du har rätt :-)

Bussmicke

Tåget stannade där i onsdags i alla fall ;)
//Bussmicke.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 15 november 2009, 12:04:40 PM
Tåget stannade där i onsdags i alla fall ;)

Men inte i dag. Det beror dock på att all tågtrafik denna fredag-söndag liksom hela vecka 48 är avstängd mellan Göteborg och Trollhättan.
virutal1 är dock inte helt ute och cyklar. Älvängens station kommer att få behålla sina uppehåll men delar av stationen stängdes av i fredags för att byggas om inför starten av pendeltåg i december 2012. Fram till dess får de tåg som stannar hålla till godo med en plattform vid sidan av enkelspåret. Tågmöten hänvisas till dubbelspåret som börjar strax norr därom.

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 15 november 2009, 15:20:08 PM
Men inte i dag. Det beror dock på att all tågtrafik denna fredag-söndag liksom hela vecka 48 är avstängd mellan Göteborg och Trollhättan.

Detta såg jag anslag om.
//Bussmicke.

virtual1

Citat från: Verspieder skrivet 15 november 2009, 11:03:16 AM
Hem... därefter maskerad ruta. Vad är den fullständiga destinationen?

Hemlaås? - liger IAF i Eskilstunatrakten...