Huvudmeny

Wiima B10M I Rusland

Startat av Kim, 13 november 2009, 18:00:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kim

Hej.

Hvilken fortid har denne Wiima B10M? http://fotobus.msk.ru/vehicle.php?vid=152732

Med døre 2+0+1 ser den ikke svensk ud, men den er skiltet Järntorget!

Staffan Sävenfjord

Nog ser bussen ut att ha ett finskt förflutet. Det finns ju ett par svenskspråkiga städer i Finland så bussen kan vara från en av dem.

michael k

fy vad gammalt skräp de har där borta
kärnvapen hade de råd med?

Anders Eriksson

Hej, är ny här men har läst forumet med stort intresse under några år, dock utan att göra några inlägg vilket jag uppmanats till av Jonas Gustafsson. Bussen som syns på bilden från Ryssland skulle kanske kunna vara en av Mölndalsbussarnas B10M. Jonas Gustafsson kanske vill kommentera... :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Anders Eriksson skrivet 13 november 2009, 21:20:40 PM
Hej, är ny här men har läst forumet med stort intresse under några år, dock utan att göra några inlägg vilket jag uppmanats till av Jonas Gustafsson. Bussen som syns på bilden från Ryssland skulle kanske kunna vara en av Mölndalsbussarnas B10M. Jonas Gustafsson kanske vill kommentera... :)

Ja, du har säkert rätt där. Mölndalsbussarna hade ju denna konstiga dörrkonfiguration och körde till Järntorget i Göteborg. Det som inte stämmer är lackeringen, men den kan ju bussen ha fått i sitt nya hemland.

Leif D

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 13 november 2009, 21:23:00 PM
Ja, du har säkert rätt där. Mölndalsbussarna hade ju denna konstiga dörrkonfiguration och körde till Järntorget i Göteborg. Det som inte stämmer är lackeringen, men den kan ju bussen ha fått i sitt nya hemland.

den bussen kan ju iofs vara en f.d. Mölndalsbuss, men sjust den dörrställningen är ganska vanlig i Finland, så de skulle nog ligga närmare tillhands trotts allt.
;-)

Greger Larsson

Med största sannolikhet(..) någon av LB279 eller 280(fd Mölndal 81 resp 82).

Jonas Gustafsson

Citat från: Anders Eriksson skrivet 13 november 2009, 21:20:40 PM

Först måste jag ju kommentera att du äntligen fått tummen ur och registrerat dig... ;)

Och jag håller med om din Mölndalsbuss-teori.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Leif D skrivet 13 november 2009, 22:04:41 PM
den bussen kan ju iofs vara en f.d. Mölndalsbuss, men sjust den dörrställningen är ganska vanlig i Finland, så de skulle nog ligga närmare tillhands trotts allt.

Det som talar mot att bussen är finsk är dock skyltningen Järntorget.

yngrot

Tyvärr får jag inte fram länken men kan hålla med ändå om det lutar mot Mölndals buss enligt inläggen..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina