Värd att spara? GS 368 [Bild]

Startat av Nupski, 12 november 2009, 11:03:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski

Kanske en blivande veteranbuss  ;D.

Stolpdjungel.

Blinka lilla stjärna, syftar på alla varningslampor på panelen som älskar att blinka i otakt  ;D

Jonas Gustafsson

Jag trodde att denna var avställd men ser på Transportstyrelsens fordonsfråga att den återtogs i trafik redan 24 augusti. Finns den på Eketrägatan?

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Nupski

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 12 november 2009, 17:02:28 PM
Jag trodde att denna var avställd men ser på Transportstyrelsens fordonsfråga att den återtogs i trafik redan 24 augusti. Finns den på Eketrägatan?

//Jonas G

Nej Rävekärr. Vi lånade den för lite nostalgimässe körning.

Erling.L

fick dom sanerat den ordentligt då den va ju på mögelsanering
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Nupski

Citat från: BEL skrivet 12 november 2009, 17:38:17 PM
fick dom sanerat den ordentligt då den va ju på mögelsanering

Jupp den luktar inte spunk längre så tror de lyckats.

David S

Citat från: Tomas skrivet 12 november 2009, 11:03:46 AM
Kanske en blivande veteranbuss  ;D.

Jag hoppas verkligen att det finns någon veteranförening som kan ta en sådan buss.

Det var dom bästa bussarna jag åkte med under hela senaste semesterresan till Göteborg

Mattias Andersson

Det är bra,Tomas,,släpp inte bussvärlden bara för du kör vagn nu,då kommer
du ångra dig ;D

Zella

Zella

Föresten på tal om att spara gammla bussar... såg att en gammal buss skyltad 58 gled förbi Cstn i eftermidags... passagerarna trode säkert att det var den dom skulle åka  ;)

Nupski

Citat från: Tomas Fransson skrivet 14 november 2009, 00:19:35 AM
Föresten på tal om att spara gammla bussar... såg att en gammal buss skyltad 58 gled förbi Cstn i eftermidags... passagerarna trode säkert att det var den dom skulle åka  ;)

Tekniski provkörning av buss 58. Bilprovningen tycker inte om när det droppar olja från motorn så det gäller att försöka täta den, inte enkelt när spisen är 45år.

M

Kunde väl vara något för Ringlinien. Är ju bara i Gbg och Mölndal/Ale det har rullar dylika i Sverige.
Något exemplar måste bara bevaras.
Jag har ju bara kört ledbussversionen men jag måste säga att jag gillade den, hur mycke Volvo jag än är.

/M