Huvudmeny

Busspel

Startat av Mange_buss, 11 november 2009, 21:07:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mange_buss

Hallå...

Har fastnat för ett spel som går ut på att köra buss... Det heter 'Bus simulator 2009"...Jag har inte spelat det, men sett det på youtube... Finns här:

http://www.youtube.com/watch?v=Akj6f_BShsw

Problemet är bara att jag inte har en aning om vart man får tag i det, och jag har ingen lust att ladda ner från internet; är lite rädd för virus och copyrightlagar etc... Någon som vet??

tack på förhand!

MrX

Jag har Bus Simulator 2008 på skiva (köpt i Berlin) och det fanns att ladda ner från deras hemsida. Tyvärr hittar jag inte adressen just nu då det inte står på fodralet. Dock ska sägas att spelet var uruselt, grafiken var 90-tal och körupplevelsen minimal. Det var ingen skillnad att köra i30km/h eller 90 km/h. Men det nya spelet kanske är jättebra, vad vet jag

Magnus

Mange_buss

Citat från: MrX skrivet 11 november 2009, 21:16:51 PM
Jag har Bus Simulator 2008 på skiva (köpt i Berlin) och det fanns att ladda ner från deras hemsida. Tyvärr hittar jag inte adressen just nu då det inte står på fodralet. Dock ska sägas att spelet var uruselt, grafiken var 90-tal och körupplevelsen minimal. Det var ingen skillnad att köra i30km/h eller 90 km/h. Men det nya spelet kanske är jättebra, vad vet jag

Vad jag har sett på youtube, är bs 2008 bra mycker sämre än bs 2009 på många punkter... Menmen, jag är inget proffs på sånt där...

MrX

Citat från: Mange_buss skrivet 11 november 2009, 21:21:49 PM
Vad jag har sett på youtube, är bs 2008 bra mycker sämre än bs 2009 på många punkter... Menmen, jag är inget proffs på sånt där...

Det var som sagt mitt intryck av det spelet ;)

Men kolla deras hemsida om du inte kan tanka ner ett demo och prova, det brukar vara ofarligt

Mange_buss

Citat från: MrX skrivet 11 november 2009, 21:45:20 PM
Det var som sagt mitt intryck av det spelet ;)

Men kolla deras hemsida om du inte kan tanka ner ett demo och prova, det brukar vara ofarligt

Får göra det, men det finns ju samtidigt en liten risk...  ::) (men men, man får inte bli nojig...)

Citat från: Magnus skrivet 11 november 2009, 21:18:43 PM
Kan ju tipsa om detta också http://www.citybussimulator.com/

Tacktack, ska kolla på det också... :)