H33 4292 på linje 54

Startat av Hasse L, 09 november 2009, 16:57:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Med tack för hjälpen, Niclas!

Kvarteret Garnisonen är nybyggt.
Bara 2-3 H33:or hade vid denna tid vänstra linjeskylten kvar. De övrigas hade monterats i fronten på förortsbussar som ej längre ansågs behöva dest.skylt.

Cero

Jisses vilken bild! Härligt motiv (jag menar inte huset i bakgrunden ;D)och fantastiska färger för att vara så gammalt. Framkallar också en del minnen från barnaårens dubbeldäckarresor.

Björn Forslund

Och "grillen" har fallit. Ser lite tomt ut i fronten.

Mr H

Grillen åkte väl i samband med transplantationen av överdelen till f.d 4281:s överdel. Som tidigare visats här blev ju 4292:s övervåning "kvar" i t-bane-/vägviadukten vid Kristineberg! Vi ser alltså två H33:or i en!

Mr H

Björn Forslund

Och 4281 var den som körde in i ett lastbilssläp  redan innan Dagen H, på linje 137 ?

Mr H

Yes, den gick aldrig i högertrafik (föutom övervåningen då!)

;D

Mr H

Peter Rost

Citat från: Björn Forslund skrivet 09 november 2009, 20:00:22 PM
Och 4281 var den som körde in i ett lastbilssläp  redan innan Dagen H, på linje 137 ?

Kollision med en lastbil i januari 1967.

Björn Forslund

Efter att ha sett bilder på just 4281 undrar jag hur det gick med föraren?

Matte

Citat från: Hobgoblin skrivet 09 november 2009, 16:57:22 PM
Med tack för hjälpen, Niclas!

Kvarteret Garnisonen är nybyggt.
Bara 2-3 H33:or hade vid denna tid vänstra linjeskylten kvar. De övrigas hade monterats i fronten på förortsbussar som ej längre ansågs behöva dest.skylt.

Ja det är då *** att man ska va för ung för att haft möjlighet att åka med dessa bussar. Det tidigaste minnet jag har av SLs innerstads bussar är Scania CR111M.

Cero

Citat från: Matte skrivet 16 november 2009, 10:15:47 AM
Ja det är då *** att man ska va för ung för att haft möjlighet att åka med dessa bussar. Det tidigaste minnet jag har av SLs innerstads bussar är Scania CR111M.

Men det är ju inte fy skam heller. :D

HJP

Citat från: Matte skrivet 16 november 2009, 10:15:47 AM
Jag körde dessa bussar på 1970-talet. Lite trist, att ingen H31 eller H33, blev bevarad. Tre H35:or finns kvar, och det är väl kul, men en H33:a hade suttit fint.

HJP