Huvudmeny

Wilsonlåda

Startat av Lasse_i_Märsta, 19 augusti 2007, 13:51:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lasse_i_Märsta

Någon som vet vart jag kan hitta en fungerande halvautomatlåda till min 111a från 1975?

DAF555

Några tips om lådor har jag inte dessvärre, men jag blir förstås nyfiken på vilken vagn det är frågan om.
Det ser ut att vara en bild bifogad, men den kan jag i så fall inte se  :(

Jag antar att det är en CR111MF som avses? Sådana fanns det ju inga stora mängder av dessvärre, men de rankas högt bland bussar som jag haft med att göra.  :D

Carl W

När och vilka bussar var de sista som fick wilsonlåda?

Jan

SJ fick sina sista 1984
I branschen i 40 år

Greger Larsson

Citat från: Richard Walter skrivet 19 augusti 2007, 20:22:11 PM

Jag antar att det är en CR111MF som avses? Sådana fanns det ju inga stora mängder av dessvärre, men de rankas högt bland bussar som jag haft med att göra.  :D

Den fanns ganska gott om "vanliga" CR111:or med Wilsonlåda också (dock ej hos SL) plus att det funnits BR111:or med Wilson så det borde inte vara helt hopplöst att finna en låda för/med vinkelväxel.

/GL

Lasse_i_Märsta

Jag försökte få med en bild, men vet inte hur man gör. Måste bilden finnas uppladdad på nätet någon annanstans eller?

Min buss är en Scania CR 111 MF med 4-stegs halvautomatlåda typ GV768. Jag tror det är den ända av den sorten som är registrerad hos vägverket.

christianm

Citat från: Lasse_i_Märsta skrivet 21 augusti 2007, 13:11:41 PM
Jag försökte få med en bild, men vet inte hur man gör. Måste bilden finnas uppladdad på nätet någon annanstans eller?

Ja, man måste först lägga upp bilden någonstans. Sedan använder man ikonen "Infoga bild" och skriver URL:en till bildfilen mellan img-taggarna som då dyker upp.

Lasse_i_Märsta

http://LasseiMarsta.spaces.live.com/

Här lägger jag några bilder för den intresserade :)