Onsdags eftermiddag på Ramstagruppen

Startat av Jocke Selling, 08 november 2009, 17:56:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Man kan nästan skymta snön som hängde i luften

Oskar A

Vilken stämningsfull bild! Den blir inte sämre av att jag osökt kommer och tänka på arbetet. ;) :D
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Mikael T Nilsson

Tack för den fina bilden! 4553 gick ursprungligen i SL-trafiken hos Swebus Märsta. Enligt mina anteckningar flyttades 4551-4554 från Märsta (SL) till Uppsala (UL-trafik) i våras i samband med att Arriva blev ny trafikutövare för Märstabussarna. På de bilder jag tog på dessa vagnar i somras kan jag se att de trafikerar UL-linje 809 (Uppsala-Knutby). Är alla fyra stationerade i Knutby?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Oskar A

Citat från: Norrortsmicke skrivet 08 november 2009, 20:59:42 PM
Tack för den fina bilden! 4553 gick ursprungligen i SL-trafiken hos Swebus Märsta. Enligt mina anteckningar flyttades 4551-4554 från Märsta (SL) till Uppsala (UL-trafik) i våras i samband med att Arriva blev ny trafikutövare för Märstabussarna. På de bilder jag tog på dessa vagnar i somras kan jag se att de trafikerar UL-linje 809 (Uppsala-Knutby). Är alla fyra stationerade i Knutby?

Hej! Även 4519, 4520 och 4550 finns i Uppland. Samtliga sju bussar är stationerade i Uppsala och ersatte 1912-1919.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Mikael T Nilsson

Citat från: Oskar A skrivet 08 november 2009, 21:39:54 PM
Hej! Även 4519, 4520 och 4550 finns i Uppland. Samtliga sju bussar är stationerade i Uppsala och ersatte 1912-1919.

Tack för uppgifterna. Dessa vagnar har en udda dörrställning för UL-trafiken: 1-1-1.
4519-20 var tidigare stationerade i Tappström/Ekerö.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jocke Selling

4550-4554 figurerar till största delen på skolturerna runt Ramsta, där varje buss har sin givna förare ( eller om så önskas tvärtom ). Kvällstid går de på vanlig linje.
4519-4520 har mer flytande tillvaro, och lånas emellanåt ut till Alunda och Knutby.

Mikael T Nilsson

Citat från: JoSe skrivet 09 november 2009, 17:33:15 PM
4550-4554 figurerar till största delen på skolturerna runt Ramsta, där varje buss har sin givna förare ( eller om så önskas tvärtom ). Kvällstid går de på vanlig linje.
4519-4520 har mer flytande tillvaro, och lånas emellanåt ut till Alunda och Knutby.

Hej,

Tack för uppgifterna.
Vänliga hälsningar,

Mikael