4 blåa som snart kommer till sitt nya hem

Startat av Jocke Selling, 08 november 2009, 17:46:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Staffan Sävenfjord

Trevligt fast det tycker de nog inte i Skövde.
6230 har tidigare varit Västtrafik-lackerad när den var placerad i Vänersborg men blev omlackad för Flygturen.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Niclas Rosenius

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 08 november 2009, 19:18:48 PM
Trevligt fast det tycker de nog inte i Skövde.
6230 har tidigare varit Västtrafik-lackerad när den var placerad i Vänersborg men blev omlackad för Flygturen.

   Och det ser ut att dom kommer att slippa dessa bussar för det senaste budet är att dom skall till Lidköping.

   //Niclas

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 08 november 2009, 19:46:37 PM
   Och det ser ut att dom kommer att slippa dessa bussar för det senaste budet är att dom skall till Lidköping.

   //Niclas

Ja, det är inte lätt att hänga med i alla turer.
Fast Skövde lär få väl göra större reparationer i alla fall. Och Skövdes förare lär väl inte heller klara sig helt ifrån dem.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

AO

Är dessa inte så roliga att köra/åka med eller?

Ersa

Citat från: AO skrivet 08 november 2009, 23:07:12 PM
Är dessa inte så roliga att köra/åka med eller?

De var då inte ett dugg populära i UL-trafik, varken hos förare eller passagerare.

RoTe

Citat från: Verspieder skrivet 09 november 2009, 20:03:59 PM
De var då inte ett dugg populära i UL-trafik, varken hos förare eller passagerare.

Vilka var klagomålen? Speciellt från förarna undrar jag.

Ersa

Citat från: RoTe skrivet 09 november 2009, 21:25:14 PM
Vilka var klagomålen? Speciellt från förarna undrar jag.

Jag trodde att du visste mera om detta. Själv har jag bara hört vissa enstaka kommentarer. Kanske Jocke vet mer.

Simon Bertilsson

Det är mycket som ska klaffa ur förarsynpunkt, men vad var det resenärerna var missnöjda med?

RoTe

Citat från: Verspieder skrivet 09 november 2009, 22:38:56 PM
Jag trodde att du visste mera om detta. Själv har jag bara hört vissa enstaka kommentarer. Kanske Jocke vet mer.

Jag jobbar i To Tierp ju.  ;) Enda kontakten jag har i Uppsala är JoSe.

Det jag vet är att Forsmarkfolket klagade på att stolarna inte kunde fällas tillräckligt.

Jocke Selling

Citat från: RoTe skrivet 09 november 2009, 23:49:11 PM
Jag jobbar i To Tierp ju.  ;) Enda kontakten jag har i Uppsala är JoSe.

Det jag vet är att Forsmarkfolket klagade på att stolarna inte kunde fällas tillräckligt.

Ja det var väl där skon klämde hos resenärerna, och då bussarna inte har förarbås med grind ansåg vi från förarhåll, att de skulle gå på dessa och liknande turer med relativt få stopp. Utan grind blir det en aning dragigt på förarplatsen.
Från verkstadshåll ansåg man nog att det var fullt sjå att hålla ordning på Volvobussarna  ::).

Anders Lundén

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 08 november 2009, 19:46:37 PM
   Och det ser ut att dom kommer att slippa dessa bussar för det senaste budet är att dom skall till Lidköping.

   //Niclas

Fr o m 091111 är samtliga 4 bussarna reggade på Lidköping, dock fortfarande avställda.
Någon som har en teori om vad de kan ersätta? Expressbussar istf de "gamla" 13xx Irizarerna eller i den vanliga linjetrafiken som ersättning för äldre Scania DAB och/eller Volvo Säffle?
// Anders