Huvudmeny

Mobil e-post

Startat av Martin Maltkvist, 04 november 2009, 17:06:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Hur många av er läser e-post i telefonen? Det har jag gjort sedan länge via en programvara men from idag direkt via mobilklienten och kan på så vis ta del av bifogade filer vilket inte var möjligt förut.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Peter Elmheden

Oj, det har jag också gjort ganska länge.
Köpte en telefon med Symbian som jag installerade program för det i.
Måste ha varit runt -05?

bjalle

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 04 november 2009, 17:06:17 PM
Hur många av er läser e-post i telefonen? Det har jag gjort sedan länge via en programvara men from idag direkt via mobilklienten och kan på så vis ta del av bifogade filer vilket inte var möjligt förut.

Vad blev det för lur?

Ante

Kör själv all epost från Gmail och M$ Exchange direkt ner i min iPhone. Kunde inte ha varit smidigare! :D

http://www.youtube.com/watch?v=ehSWyfDIjxM

Simon Bertilsson

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 04 november 2009, 17:06:17 PM

Jag gör det. Tidigare hade jag en SE W960i, men den var allmänt slö och användarovänlig. Nu sedan jag skaffat en iPhone läser jag regelbundet min mejl i den. Kan även gå in och titta på bifogade word, excel och pdf-dokument. Enda nackdelen är att jag inte kan öppna zip-filer, då jag regelbundet får hem dagordningar för sammanträden i zip.

Martin Maltkvist

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 04 november 2009, 17:58:35 PM
Vad blev det för lur?
Valet föll på en C510 från Sony Ericsson och än så länge finns knappt något att anmärka på. Den har i princip det mesta mqan kan kräva an en nyare telefon och kanske bäst av allt; den har ett Sudokuspel som jag fastnade för direkt.
Enda kruxet är att push-e-post inte verkar fungera i mobilen men det är inget jag bstör mig på direkt, är snarare en slags bekvämlighetsgrej.
Citat från: Simon Bertilsson skrivet 04 november 2009, 23:05:37 PM
Jag gör det. Tidigare hade jag en SE W960i, men den var allmänt slö och användarovänlig. Nu sedan jag skaffat en iPhone läser jag regelbundet min mejl i den. Kan även gå in och titta på bifogade word, excel och pdf-dokument. Enda nackdelen är att jag inte kan öppna zip-filer, då jag regelbundet får hem dagordningar för sammanträden i zip.
PDF-filer skulle också vara bra att läsa i telefonen, i dagsläget finns inget behov av det men om saker o ting skulle ändra sig kan jag alltid ta hem en lämplig programvara för ämdamålet.
Telefoner med tryckskärm sneglade jag på i början men valde till sist en med knappar, kände mig då inte riktigt bekväm med såna telefoner helt utan knappar.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Simon Bertilsson

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 05 november 2009, 10:24:29 AM
Telefoner med tryckskärm sneglade jag på i början men valde till sist en med knappar, kände mig då inte riktigt bekväm med såna telefoner helt utan knappar.

Jag ser det nästan som en nödvändighet i en så avancerad telefon, så det var ett krav. iPhonen behöver ju inte heller någon pinne, utan det är fingrarna som gäller.
Det blir för bökigt att navigera utan en pekskärm. Ungefär som en vanlig dator som enbart har tangentbord, men inte mus.

Martin Maltkvist

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 05 november 2009, 16:21:58 PM
Jag ser det nästan som en nödvändighet i en så avancerad telefon, så det var ett krav. iPhonen behöver ju inte heller någon pinne, utan det är fingrarna som gäller.
Det blir för bökigt att navigera utan en pekskärm. Ungefär som en vanlig dator som enbart har tangentbord, men inte mus.
Du har förstås en poäng och mitt användande är idag inte så frekvent men visst är det bekvämt att inte behöva gå till en dator för e-post.   Har du fri datatrafik till din mobil?

Hälsningar
/Martin

Simon Bertilsson

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 05 november 2009, 16:37:17 PMHar du fri datatrafik till din mobil?

Ja, jag använder den som modem när jag är ute och reser. Nu till exempel. :)