En OmniCity i Värnamo [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 04 november 2009, 15:37:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Sedan mitten av oktober står Sven Carlsson Trafik AB i Gnosjö som ägare till OmniCity:n DSM732, en buss som "snurrat runt" hos bra många företag vid det här laget. Bussen används i tätortstrafiken i Värnamo, d v s linje 50 mellan stationen och sjukhuset. Den Neoplan Centroliner (TTJ544) som man hade tidigare för denna trafik såldes i samband med köpet av den "nya" (men äldre) bussen till Tapanis Buss i Haparanda. Bilden nedan togs vid stationen i Värnamo igårkväll, d v s den 3 november.

Broder Trucker

är inte det en gammal Örebro buss??

Staffan Sävenfjord

Citat från: Broder Trucker skrivet 04 november 2009, 17:35:30 PM
är inte det en gammal Örebro buss??

Från början fältprovsbuss hos Scania, sedan Näckrosbuss 3901 och använd i Kristinehamn. Sedan har den varit i Jönköping och Uddevalla samt senaste tiden hos PTS i Enebyberg. Jag har dock ingen notering om att den varit i Örebro.

Bussmicke

Då får det lov bli en resa i vinter.
Trevligt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Kör denna varje vecka?
Tänker på att Sven Carlsson o Ivar Svensson brukar turas om varje vecka
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 29 november 2009, 22:27:55 PM
Kör denna varje vecka?
Tänker på att Sven Carlsson o Ivar Svensson brukar turas om varje vecka

Jag har inte sett någon annan stadsbuss sedan den dök upp i alla fall. Innan dess tyckte jag oftast det var Neoplanen man såg.

Bussmicke

Tänkte åka ner på onsdag och ta en bild.
//Bussmicke.

groenis

Den blev riktigt snygg med nya lacken,
Tror Sven Carlsson tog över den som en deal för att de ställde upp och körde ett par gånger
på Ryanair Trafiken åt Flybycoach.

/Lennart

yngrot

Och snart har tyvärr Sven Carlsson kört färdigt vad gäller linjetrafik...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Har denna DSM732 erhållit Sven Carlssonnummer?
//Bussmicke.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 01 december 2009, 23:53:33 PM
Har denna DSM732 erhållit Sven Carlssonnummer?

Enligt SBH har den fått samma nummer, d v s 59, som den Neoplan den ersatt hade.