Från min skokartong del 245: CF-ar i SL-land

Startat av Staffan Sävenfjord, 18 augusti 2007, 19:43:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Kvällens lilla show ägnas åt den kanske finaste och bästa buss som någonsin byggts, Scania-Vabis CF.

Simon A

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Tobbe

Tack för bilderna jag gillar bilder på cf ar det är den snyggaste buss som har bygts.

Ingwar Åfeldt

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 18 augusti 2007, 19:43:49 PM

En riktig nostalgikick av finaste slag att få se gamla fina bussar jag körde på 60-70-talen!! 6121, 6186 och sist men inte minst 6222. Den senare bussen var mycket behaglig att köra. Motorn gick mycket tyst och mjukt och vagnen användes i första hand på linje 731 Ölandsgatan, Stockholm - Nynäshamn. Tack så mycket för dessa bilder!!

M v h
Ingwar

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 18 augusti 2007, 19:43:49 PM
Kvällens lilla show ägnas åt den kanske finaste och bästa buss som någonsin byggts, Scania-Vabis CF.

Bästa!
Från min hemmaplan, underbartr.
Har du mer Botkyrka ?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 19 augusti 2007, 07:19:51 AM
Bästa!
Från min hemmaplan, underbartr.
Har du mer Botkyrka ?

Får väl göra ett undantag från principerna och säga tack Micke!
Så värst mycket Botkyrka har jag nog inte men det dyker i så fall upp allteftersom jag rotar vidare i skokartongerna och diaarkiven.

Bussmicke

Just Botkyrka är lite speciellt för mig då jag bott där i 35 av  mina 38 år..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.