Den "vilda" jakten på Neoplaner i Holland, del 1

Startat av Niclas Rosenius, 02 november 2009, 20:29:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Holland är ett litet land och med inte så många Neoplaner. Totalt 15 stycken finns utspridda i landet. På lördagen 10/10 hade Marcel en överraskning åt oss och vi drog iväg ganska tidigt på morgonen och till första stoppet som var i Lith som är ett litet samhälle en bit utanför s-Hertogenbosch.

När vi kom till Lith och bussbolaget Maaskant som har ca 20 bussar av olika modeller. Ute på planen stod en nyimporterad Cityliner II från Ungern som varit byggt som spekulationsbuss. Dessutom har dom en till ny Cityliner som också varit en spekulationsbuss.

Mer bilder på några av Maaskant andra bussar kommer i ett senare inlägg.

//Niclas

Ersa

Älg-, Björn- och småviltjakt känner jag till, men hur går Neoplanjakt till? ;)

Niclas Rosenius

Citat från: Verspieder skrivet 02 november 2009, 20:30:58 PM
Älg-, Björn- och småviltjakt känner jag till, men hur går Neoplanjakt till? ;)

Dom jagar man med kamera  ;D

Och i vissa fall så kan man ringa till bolagen som har dom och stämma träff  ;)

Eller så kommer man ifatt bussen i fråga på en motorväg och hänger ut ur sidofönstret och slänger av några bilder på den om man inte kör själv vill säga.

//Niclas

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 02 november 2009, 20:44:58 PM
Vild jakt? tycker de stårstilla... :)

Därför jag skrev "vilda" inom situationtecken  ;)

//Niclas

Bergenga

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 02 november 2009, 20:29:21 PM
Holland är ett litet land och med inte så många Neoplaner. Totalt 15 stycken finns utspridda i landet.

Bare 15 Neoplan til sammen, eller mener du Starliner og Cityliner av den nye typen?

Citat från: Bussmicke skrivet 02 november 2009, 20:44:58 PM
Vild jakt? tycker de stårstilla... :)

Nå tenker du feil her. I vanlig jakt sitter jegeren stille mens byttet løper rundt omkring. I Neoplan-jakt er det eksakt motsatt. ;D
Mvh.
Øyvind Berg

Niclas Rosenius

Citat från: Øyvind Berg skrivet 03 november 2009, 14:48:44 PM
Bare 15 Neoplan til sammen, eller mener du Starliner og Cityliner av den nye typen?

Nej, tyvärr finns det totalt 15 Neoplaner i Holland. Där av 4 nya Cityliner och 1 Star II och dom är fördelade på 2 bolag. Maaskant och Meering.

//Niclas