Huvudmeny

Swebus Express 835

Startat av Erol, 02 november 2009, 18:29:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erol

Var har de förarbyten på den långa linjen? Kan tänka mig någonstans i Östergötland samt kanske en vända i Småland också eller är jag ute och cyklar?

Ersa

Erol

Då är det förarbyte på den när jag ska kliva på den på fredag då.. :P

Hans Fredriksson

Om jag inte har helt fel, är det en linköpingsförare som kör Norrköping-Kalmar-Norrköping och sedan passåker hem från Norr- till Linköping.

Ersa

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 02 november 2009, 20:00:04 PM
Om jag inte har helt fel, är det en linköpingsförare som kör Norrköping-Kalmar-Norrköping och sedan passåker hem från Norr- till Linköping.

Precis. Det finns ju ingen depå i Norrköping längre. Uppsalaförare har dock en rastlokal nära busstationen till de tjänster där man kör 835:an Uppsala-Norrköping-Uppsala. Den nyttjas även av de Kalmarförare som kör Kalmar-Norrköping-Kalmar.

Fredde

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 02 november 2009, 20:00:04 PM

Då är ju frågan: Vem kör Kalmar-Borgholm och Kalmar-Malmö, på de turer som fortsätter?

/Fredde

Ersa

Citat från: Fredde_J skrivet 02 november 2009, 22:57:00 PM
Då är ju frågan: Vem kör Kalmar-Borgholm och Kalmar-Malmö, på de turer som fortsätter?

Det finns ju en depå i Kalmar, så rent logiskt borde de 835:or som börjar på Öland/Kalmar köras av Kalmarförare upp till Norrköping, där de tar rast. Delen Kalmar-Malmö överlåter jag andra att svara på.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 02 november 2009, 23:13:07 PM
Det finns ju en depå i Kalmar, så rent logiskt borde de 835:or som börjar på Öland/Kalmar köras av Kalmarförare upp till Norrköping, där de tar rast. Delen Kalmar-Malmö överlåter jag andra att svara på.

Det är förarbyte i Kalmar för de bussar som går hela vägen Stockholm-Malmö. Dock osäker på om det är kalmariter eller malmöiter som kör. Kanske de rentav delar på det.
Dessutom vill jag minnas att Ölands-bussarna byter förare i Kalmar också. Kan det rentav vara Borgholm som kör Ölandsdelen?

Jan

Citat från: Verspieder skrivet 02 november 2009, 23:13:07 PM

Malmö
I branschen i 40 år

lil-sis

Det är min favoritlinje. När den går hela vägen till Öland så kunde jag kliva av 500m från farmor och farfars hus på norra sidan  ;D

Wetjo

Citat från: lil-sis skrivet 03 november 2009, 20:35:20 PM
Det är min favoritlinje. När den går hela vägen till Öland så kunde jag kliva av 500m från farmor och farfars hus på norra sidan  ;D

Fick du gå sista biten???  :o
Eller blev du hämtad med bil?  ;)