Huvudmeny

Beulas Glory

Startat av Niclas Rosenius, 01 november 2009, 22:39:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Då var det dags för nästa visning från Busworld och denna gång ytterligare en Beulas. Denna gång Glory som jag också fick upplåst och sedan blev inlåst i för att kunna foto ifred och som inga kineser fick komma in i  ;)

Denna buss var också en såld buss, denna gång till Aparbus och hade Mercedes-chassi.

En liten tjuvkik på förarplatsen

Säten vid förarplatsen

Övervåningen

Trappstegen var mysigt uppmärkta med dessa ljusslingor

Då hoppar vi ner en våning

Förarplatsen

Inga problem att komma in i denna buss om man är bred  ;)

//Niclas

Inge Løvoll

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 01 november 2009, 22:39:12 PM

Då var det dags för nästa visning från Busworld och denna gång ytterligare en Beulas. Denna gång Glory som jag också fick upplåst och sedan blev inlåst i för att kunna foto ifred och som inga kineser fick komma in i  ;)

Inga problem att komma in i denna buss om man är bred  ;)

//Niclas

Nei, men verre om man er lang...  ;D Fine bilder som vanlig!
Mvh Inge Løvoll

Niclas Rosenius

Citat från: Inge Løvoll skrivet 01 november 2009, 22:49:26 PM

Nei, men verre om man er lang...  ;D Fine bilder som vanlig!

Jag tackar.

//Niclas

RoTe

Var är rullstolsplatsen och hur lastar man en sådan?

Greger Larsson

Gissningsvis plockar man ur stolsparet längst fram innanför dörren om en rullstol skall med.
Sen tycker jag att stolarna snett bakom föraren känns lite malplacerade?
Trevliga bilder f ö, Niclas. Det var väl den här som visades på Volvo B12B häromåret. Nu skulle det säkerligen sitta fint med B13-chassit inunder!

/GL

Niclas Rosenius

Citat från: Greger Larsson skrivet 02 november 2009, 22:08:10 PM
Gissningsvis plockar man ur stolsparet längst fram innanför dörren om en rullstol skall med.
Sen tycker jag att stolarna snett bakom föraren känns lite malplacerade?
Trevliga bilder f ö, Niclas. Det var väl den här som visades på Volvo B12B häromåret. Nu skulle det säkerligen sitta fint med B13-chassit inunder!

/GL

Tackar för det.

Japp den visades i Göteborg med ett B12B-chassi.

//Niclas

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 02 november 2009, 22:09:41 PM
   Tackar för det.

Japp den visades i Göteborg med ett B12B-chassi.

//Niclas

... och var på uppvisningsturné i Sverige i slutet av juni. Här första dagen på den turnén:

Niclas Rosenius

En trevlig bild, Staffan.

Kan tänka mig att den var trevlig att åka i.

//Niclas

Ersa

I Sverige är bussfotografer i kraftig minoritet, men på bussmässor måste man låsa efter sig för att få vara ifred bland alla Asiatiska hängivna fotografer! Vilken kontrast! ;D

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 02 november 2009, 22:28:36 PM

En trevlig bild, Staffan.

Kan tänka mig att den var trevlig att åka i.

//Niclas

Ja, mycket trevlig. Fanns ingen känsla av att bussen var så stor när man åkte i den på småvägarna. Magnus Knutsson som körde var också mycket nöjd. Dessutom var det förvånansvärt gott om plats i förarutrymmet och inte ens en två meter lång förare eller reseledare borde ha haft problem med att slå huvudet i taket. Jämfört med t ex Spaceliner eller S216HDS var det stor skillnad.
Rex Knorr berättade också att de bussägare som passade på att se den blev mycket nöjda. Tyvärr är det ju ett litet problem bara: den kostar pengar att köpa. Dock finns det säkert en efterfrågan på överbyggda bussar även sedan Neoplan och Setra slutat med dem. van Hool har fortfarande sådana men annars är det Beulas som gäller.
Skall väl också säga att de två stolarna bakom förarplatsen inte fanns i "vår" buss. Däremot fanns det två guideplatser.

Martin Maltkvist

//Niclas
Hur upplevde du sikten åt vänster från förarplatsen?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Niclas Rosenius

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 04 november 2009, 10:17:23 AM

Den var inte så skymd åt vänster som man tror. Spegeln skymmer visserligen lite och det är ju lite annorlunda att sitta inne på en mässa och provsitta och sedan att vara ute i trafiken och köra för då ser man lite mer vad som skymmer eller inte.

//Niclas

yngrot

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 04 november 2009, 10:17:23 AM

När man ser bilden verkar ju utsikten nära lika med noll....
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina