Efter en längre frånvaro... (1 bild)

Startat av Andreas Ljungqvist, 18 augusti 2007, 15:57:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas Ljungqvist

...är jag ni så sakterliga på väg tillbaka..

De har varit en stressig sommar med mycke husliga projekt på schemat vilket förhindrat mig att ens hinna lära mig grunderna på min nya kamera jag införskaffade på försommaren.. I går hade jag 60 minuters rast i Kristianstad vilket ledde till ett varv på linje 1 med härifrån kända Jonas Sandqvist... Nedan ett resultat... Men jag är bara i nybörjar fasen med kameran så några under blir det inte.. 

Hoppas bilden smakar...

bjalle

Trevligt.
Är det nån av er som har koll på Veolias fyra nya ledbussar är på G i Kristianstad?

Jonas Sandqvist

Jonas Sandqvist

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 18 augusti 2007, 16:49:52 PM
Trevligt.
Är det nån av er som har koll på Veolias fyra nya ledbussar är på G i Kristianstad?

3 nya har varit i drift under veckan, VT 3636, 3637 samt 3638. Den "gamla", 3620 rullar åter igen. Får se när den sista kommer! Mvh Jonas

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

har jag fattat det rätt så ska dessa ledisar bara komplettera 33xx o 35xx....alla nuvarande bussar ska rulla avtalet ut

Jonas Sandqvist

Citat från: Bussmicke skrivet 18 augusti 2007, 18:13:54 PM
Då har man ställt av några 33xx?

Nej, inte än! Men jag tror att det sker nu i höst. Några börjar bli riktigt dåliga. Inget konstigt med det, snart 13 år gamla. Första generationens biogasbussar.

Jonas Sandqvist

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 18 augusti 2007, 18:16:08 PM
har jag fattat det rätt så ska dessa ledisar bara komplettera 33xx o 35xx....alla nuvarande bussar ska rulla avtalet ut

Vet faktiskt inte riktigt, Björn! Snackade du inte lite med Markus när du var på depån tidigare i somras? Fast det är nog ingen som vet riktigt ännu.

Walter

Citat från: Jonas Sandqvist skrivet 18 augusti 2007, 17:15:49 PM
3 nya har varit i drift under veckan, VT 3636, 3637 samt 3638. Den "gamla", 3620 rullar åter igen. Får se när den sista kommer! Mvh Jonas

Har man nu döpt om dessa bussar Bör ju vara dom som stod i Malmö och då hette 3621-3624. Nu kanske man t.o.m. på Veolia upptäkt att dom numerna reda var upptagna. Bara 3620 kvar att upptäcka!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jonas Sandqvist

Citat från: Walter skrivet 18 augusti 2007, 18:54:29 PM
Har man nu döpt om dessa bussar Bör ju vara dom som stod i Malmö och då hette 3621-3624. Nu kanske man t.o.m. på Veolia upptäkt att dom numerna reda var upptagna. Bara 3620 kvar att upptäcka!

Tror inte det! 3620 hette ju från början 3603  :)

bjalle

Citat från: Jonas Sandqvist skrivet 18 augusti 2007, 18:40:36 PM
Vet faktiskt inte riktigt, Björn! Snackade du inte lite med Markus när du var på depån tidigare i somras? Fast det är nog ingen som vet riktigt ännu.
Nope det gjorde jag inte

Dan Henriksson

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 18 augusti 2007, 15:57:51 PM
...är jag ni så sakterliga på väg tillbaka..

Men jag är bara i nybörjar fasen med kameran så några under blir det inte.. 

Välkommen tillbaka! Det blev en fin bild, ser fram emot fler!  :)
/Danne

Andreas Ljungqvist

Tack alla för beröm och välkommande... Känns kul... Mer ska de bli.. Ska väl ge mig ut på jakt efter Veolias 4'a nya ledare i Kristianstad...

Johan B

Tack för snygg bild på snygg stadsbuss.

Andreas Ljungqvist

Det var så lite så.. Kul att de uppskattas...