Huvudmeny

Hösten kan bli fin

Startat av Cyklisten, 29 oktober 2009, 19:42:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Bara det kommer lite sol då och då. Veolia 0334 på Ringsjövägen i Eslöv, tur via Bergaskolan.

Möllers

Fin bild tur för dig du hittade en DAB i din stad för mig den brykade köra i ystad sog en där.

Möllers

En höst bild här med kanske den passar bra i denna tråden  :)

Niclas Rosenius

Härliga höst bilder.

//Niclas

virtual1

Citat från: Cyklisten skrivet 29 oktober 2009, 19:42:16 PM
Bara det kommer lite sol då och då. Veolia 0334 på Ringsjövägen i Eslöv, tur via Bergaskolan.

Blir tokig på den där bussen, varit i Eslöv fyra gånger olka tider och aldrig sett den, vart på garaget två gånger av dessa o där har den inte vart heller *suck*

Cyklisten

Konstigt med tanke på att det bara finns två linjer den kan gå på (och ibland ersättning för stadsbussen)

virtual1

Citat från: Cyklisten skrivet 29 oktober 2009, 22:09:58 PM
Konstigt med tanke på att det bara finns två linjer den kan gå på (och ibland ersättning för stadsbussen)

Precis :-( - går troll i mina försök att få 03xx på bild, alla de f.d. Dalatrafikslackade 03xx-bussarna har jag bara sido eller baksidesbilder på, aldrig stått bra till i nåt garage (eller sett dem på vägarna), Växjö (med omnejds) 03xx-bussar har jag aldrig sett heller trots flera besök på garage o under rusningstrafik! - Likaså Norrköpings 0335:a trots sinnessjukt många besök till Norrköping o garage där med!!!! blir smått tokig!!!! - den här lär väl knappast rulla i evigheter till...

Cyklisten

Jo, även 334 kommer ju mot sin maxålder, men du har ju maximal otur i så fall. Jag ser den nästan dagligen numera. Men jag har ju otur med annat i och för sig  ;)

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 29 oktober 2009, 21:38:19 PM
Blir tokig på den där bussen, varit i Eslöv fyra gånger olka tider och aldrig sett den, vart på garaget två gånger av dessa o där har den inte vart heller *suck*

Har jag problem av den digniteten ringer jag, annars brukar väl den köra på Hörby stadigt?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Bussmicke skrivet 30 oktober 2009, 23:11:03 PM
Har jag problem av den digniteten ringer jag, annars brukar väl den köra på Hörby stadigt?

Ja. Siktades i Hörby igår (fredag) t.ex. Bör ha varit avgången 14:25 mot Eslöv.

virtual1

Jo, det blir väl samtal nu framöver som får gälla nästa skåneresa...

scaniaolsson

För kännedom så har 0334 de senaste två dagarna rullat på Linje 518 Klippan-Stehag.
Har mött den i Ljungbyhed på avgången 15.28 från Klippan.
Det borde betyda att det är samma vgan som har sin avgång från Stehag 14.35.

Just 14.35 har ingen direkt vändande tur från Klippanhållet så det kan nog vara så att turen börjar från garaget med tomkörning ut till Stehag och sedan norrut mo Klippan.

Mvh.
Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Cyklisten

På morgonen har den dock gått en hel del på stadsbuss, det tar nog en stund att få liv i Mercedesbussar efter en kylig natt.

Simon Bertilsson

*Bump*

Just nu går den mellan Hörby och Höör. Befinner sig i Sätofta exakt nu, och undertecknad är ombord. :)

Cyklisten

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 19 november 2009, 17:27:09 PM
*Bump*

Just nu går den mellan Hörby och Höör. Befinner sig i Sätofta exakt nu, och undertecknad är ombord. :)

Vad hände med SAAB-en?  ;D ???