Huvudmeny

Dagens Lindberg Bussar

Startat av Peter Erret, 28 oktober 2009, 21:36:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Idag kunde man skåda detta från Kungsbron i Stockholm

tog en närmare titt på dem

inte nog med detta på min promenad så dök också denna upp

Muk

Snyggt! Den översta bilden ser ut som en arrangerad reklambild. :)

Mustman

s***n va många bussar dom kör. Är det någont spec arr?

Niclas Rosenius

Citat från: Mustman skrivet 28 oktober 2009, 21:54:23 PM
s***n va många bussar dom kör. Är det någont spec arr?

Dom brukar ha körningar till Stockholm ganska ofta. Speciellt på lördagar springer man på dom.

Trevliga bilder som vanligt, Peter.

//Niclas

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 28 oktober 2009, 22:01:35 PM
   Dom brukar ha körningar till Stockholm ganska ofta. Speciellt på lördagar springer man på dom.

Trevliga bilder som vanligt, Peter.

//Niclas

Lindbergs Buss kör linjetrafik Örebro-Stockholm http://www.lindbergsbuss.se/LinjetrafikOrebroStockholm.htm och de brukar sätta in så många bussar som behövs utifrån inkomna bokningar. Jag vet att det före jul har förekommit fem bussar i en enda avgång men det kanske är lite tidigt ännu för att julhandeln skall ha tagit fart.

Niclas Rosenius

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 oktober 2009, 22:17:47 PM
Lindbergs Buss kör linjetrafik Örebro-Stockholm http://www.lindbergsbuss.se/LinjetrafikOrebroStockholm.htm och de brukar sätta in så många bussar som behövs utifrån inkomna bokningar. Jag vet att det före jul har förekommit fem bussar i en enda avgång men det kanske är lite tidigt ännu för att julhandeln skall ha tagit fart.

Jo, oftas när man är nere i Stockholm så brukar det drella in Lindbergsbussar på CT runt 11-tiden på lördagar.

//Niclas

Johan Hansson

Citat från: Peter Erret skrivet 28 oktober 2009, 21:36:37 PM
Idag kunde man skåda detta från Kungsbron i Stockholm

Idag hette bron Lindbergsbron ;D
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Christer K

Vecka 44 är det höstlov i skolan, kanske därför det är många Lindbergs Bussar i Stockholm.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Christer K skrivet 29 oktober 2009, 11:13:55 AM
Vecka 44 är det höstlov i skolan, kanske därför det är många Lindbergs Bussar i Stockholm.
/ Christer K

Ja, där satt den förstås. Många lediga skolungdomar som passar på att åka till Stockholm för en billig penning.

Bussmicke

Jodu, den där paraden så jag igår men då jag bedömde det var gamla skivbekanta skippade jag gå dit.
Drog till Viking o Birkaterminalerna istället.
Dock var det trevliga bilder.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.