Busstationen i Uppsala (Bild)

Startat av Oskar A, 17 augusti 2007, 22:43:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Så här ser Uppsalas nya busstation ut. De nya hållplatserna som dock inte inrymmer samtliga linjer tas i bruk på måndag. Jag fick förövrigt uppfattningen av att de två kvinnorna på bilden trodde att "terminalen" redan var i bruk.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussgubben

Citat från: Oskar A skrivet 17 augusti 2007, 22:43:40 PM

Så här ser Uppsalas nya busstation ut. De nya hållplatserna som dock inte inrymmer samtliga linjer tas i bruk på måndag. Jag fick förövrigt uppfattningen av att de två kvinnorna på bilden trodde att "terminalen" redan var i bruk.

Skulle vara bättre om det var som Nils Ericson Terminalen i GBG.

Janne Rickman

Dessa hållplatser fanns inte med i ursrungsplanen över de nya resecentrumet.
Där var de tänkt att ha cykelparkerning. Nu blir den "bara" hälften så stor.

/Janne

76

Jasså de insåg att hållplatserna inte skulle räcka till, så bra.  :)

Bussmicke

Citat från: Janne Rickman skrivet 17 augusti 2007, 22:58:13 PM
Där var de tänkt att ha cykelparkerning. Nu blir den "bara" hälften så stor.

/Janne

Tack och lov, är alldeles för mycket cyklar på stan. Skräckexemplet Örebro ska vi inte tala om..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon A

Citat från: Bussmicke skrivet 17 augusti 2007, 23:18:46 PM
Tack och lov, är alldeles för mycket cyklar på stan. Skräckexemplet Örebro ska vi inte tala om..
Uppsala är ett mycket bra exempel på hopplösa cyklister, det vet dom flesta bussförare i Uppsala väl om

Jocke Selling

Kanske kan man lätt i sinnet återgå till arbetet efter semestern - trevligt

/JoSe

Niklas Bygdestam

Citat från: Oskar A skrivet 17 augusti 2007, 22:43:40 PM

Hållplatsskyltarna är just nu övertäckta med svarta plastsäckar så förhoppningsvis är risken nu mindre att någon väntar på fel ställe
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.