Sista tjänstgöringsdagen [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 17 augusti 2007, 21:59:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Hörde en Veolia-förare i Borås idag säga att det var sista dagen deras avlösningsbil var i tjänst. "Från måndag blir det nya tider och nya bussar" som han uttryckte det. Man ska i fortsättningen ha samma buss hela arbetspasset och därför behövs inte bilen. Han sa också att det blir två nya Setror och de Setror som gått på 100 tidigare som man ska ha här. Jag såg f ö en av de nya vid depån på förmiddagen, den saknade ännu "klo**er" på sidorna.


Veolia Transport GCS256 vid Borås resecentrum imorse.

Jo

Avlösningsbilarna på linje 100 verkar vara i samma skick som bussarna på linjen.

Johan Hansson

underhållet på fordonen verkar ju vara lite eftersatt 
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Jan

Min åsikt är att om inte standarden höjs borde någon annan köra.
I branschen i 40 år

Walter

I och med att Hallgrens köpt nytt och Veolia flyttar runt (och skaffar fler?) så finns det från månda fler bussar till linje 100?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bernt Talbrant

Citat från: Johan H skrivet 18 augusti 2007, 11:35:08 AM
underhållet på fordonen verkar ju vara lite eftersatt 

Den här bilen är av årsmodell 1995 och det kan väl förklara en del. Den minnesgode kanske kommer ihåg att jag visade bild på den med Linjebuss-märkning långt efter att alla andra fordon var ommärkta till Connex. Strax därpå märktes även denna om - och än idag ser den ut så. Linjebussränderna har dock inte riktigt gått ur trots allt...

Staffan Sävenfjord

Citat från: Walter skrivet 18 augusti 2007, 15:51:49 PM
I och med att Hallgrens köpt nytt och Veolia flyttar runt (och skaffar fler?) så finns det från månda fler bussar till linje 100?

Veolia skall rimligen nu klara sig med följande bussar för linje 100: Volvo 8700 2271-2277 (2002), Volvo B10BLE Carrus Vega 2569-2576 (2000), Scania Vest Contrast 2344 (2005) och Volvo 9700 2281 (2003). Om nu alla dessa blir kvar vet jag inte, men man lär inte behöva använda några äldre bussar än dessa framöver. Hallgrens kommer att använda sig av två Setra S319UL från 2004 och tre Setra S419UL av årets modell. Den nya Volvo 9700 skall nog inte användas på linje 100, i varje fall inte som ordinarie. Behövs reserv till de ordinarie Setrorna finns också en 319UL från 2001.
Men på måndag är det ju skarpt läge och då får vi se hur det blir. Ser ni någon med kamera på Resecentrum i Borås så är det jag. Eller Bernt.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bernt Talbrant

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 18 augusti 2007, 16:40:35 PM
Veolia skall rimligen nu klara sig med följande bussar för linje 100: Volvo 8700 2271-2277 (2002), Volvo B10BLE Carrus Vega 2569-2576 (2000), Scania Vest Contrast 2344 (2005) och Volvo 9700 2281 (2003). Om nu alla dessa blir kvar vet jag inte, men man lär inte behöva använda några äldre bussar än dessa framöver. Hallgrens kommer att använda sig av två Setra S319UL från 2004 och tre Setra S419UL av årets modell. Den nya Volvo 9700 skall nog inte användas på linje 100, i varje fall inte som ordinarie. Behövs reserv till de ordinarie Setrorna finns också en 319UL från 2001.

Men på måndag är det ju skarpt läge och då får vi se hur det blir. Ser ni någon med kamera på Resecentrum i Borås så är det jag. Eller Bernt.



Jag lär nog inte synas så mycket där - ska däremot åka med 100 både till och från jobbet, bl a 06.05-avgången från Borås som då ska köras av Hallgrens - igen.

Mikael Blom

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 17 augusti 2007, 21:59:37 PM


Veolia Transport GCS256 vid Borås resecentrum imorse.

Kan den varit avlösningsbil i Jönköping tidigare tillsammans med en SAAB 900?

/Micke