Trafikdag spårvagn 2009-10-26. GS 346 [Bild]

Startat av Nupski, 26 oktober 2009, 20:10:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski

Nu har de släppt lös mig på trafikdagar som kommer att pågå till och med fredag, från söndag kommer jag att få köra helt själv  ;D. Trafikdagar innebär att man kapar en vagn på ordinarie omlopp och låter ordinarie förare sitta av sitt pass på en bänk i vagnen. Detta är nog bland det mest roliga jag pysslat med på ett tag nu. Köra spårvagn är grymt skoj, trodde man skulle känna sig som en apa i en bur  ::).

Dagen började med att trampa runt på en multipelpedal (En M29 med en M28) på linje 5 mellan Torp och Länsmangården inte mycket hände utan det gick nästan helt smärtfritt tiden hölls och vagnarna var bra, det enda mankemanget var en trilskandes biljettmaskinskasett för Prodata lådorna.

Eftermiddagen tog jag över denna skrinda på Centralstationen och bar mig av upp mot Angered. 60km/h är ingen våldsam hastighet men resan kunde slutat i höjd med Alelyckan då ett fasanpar behagade att sitta på var sin räl  :o lite pling på klockan och nätt bromsning så vek de av och undkom döden med en hårsmån. Hade jag tryckt till de stackars fåglarna hade med största sannolikhet glasfiber bulben i fronten trasats sönder och då hade det blivit "Ej i trafik" till närmaste depå för byte. Väl i Hjällbo fick jag gå bak och rumstrera om i C-delen (Delen av glasfiber mellan motordelarna A-delen och B-delen  ;D) en rullstol skulle på men ingen visste hur de skulle parkera. Två rollatorer, en barnvagn och en rullstol blir en del pusslande men det gick  :). Väl uppe i Angered var jag bara 5minuter sen.

Väl uppe i Angered var det till att vänta in en sen kollega vilket gjorde att jag blev sen från Angered. Förseningen bättrades på under hela resan med linje 8 mot Frölunda men fick sitt riktiga absurdum med ett signalkaos vid Änggården. Väl 13minuter sen till Frölunda var det bara att vända med full fart till Angered där jag ankom 3minuter sen hann ut och sträcka på benen innan det var dags att rulla igen.

Från Angered flöt resan på bra och landade i Mölndals centrum bara 1minut sen, bilden är tagen i Mölndal. Resan från Mölndal till Centralstationen flöt på riktigt bra och jag klev av i tid 15:25  :).