Lutande bussar i Pisa [3 bilder]

Startat av christianm, 17 augusti 2007, 19:35:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

christianm

Mina bilder från Italien tycks inte ha rönt någon större uppskattning här på BS. Man kanske skulle visa lite SL-bussar i stället... Eller äsch, vi tar några bilder från Pisa. Förutom tornet fotade jag några bussar också, varav dessa känns visningsvärda:

Christer K

Jodå jag gillar bilderna, och bussen CPT 3203 vad är det för kaross och drivlina.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

christianm

Citat från: Christer K skrivet 17 augusti 2007, 19:49:28 PM
Jodå jag gillar bilderna, och bussen CPT 3203 vad är det för kaross och drivlina.
/ Christer K

Tackar! Jag är inte säker på vad det är för buss men lite sökning på http://www.busbusnet.com/ ger vid handen att det skulle kunna vara en Autodromo Busotto. Bilderna på den modellen liknar denna i alla fall men jag har egentligen ingen aning.

Simon A

[/quote]
Denna buss var inte vacker, men fina bilder :)

//Simon

Frippe Fribas

Tack för fina bilder Christian, jag uppskattar iaf dina bilder från Italien, men som vanligt är det inte mycket annat än tidningsartiklar. lagtolkningar och SL-bilder som röner något större intresse för svar...
//Fredrik