Sista helgen med tågersättning i Strängnäs [bild]

Startat av Göran Nilsson, 25 oktober 2009, 12:16:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Göran Nilsson

I morgon, den 26 oktober, ska förhoppningsvis tågtrafiken mellan Södertälje och Läggesta kunna återupptas efter höstens banarbeten. Därmed är också drygt två månaders ersättningstrafik slut för den här gången. Också 2010 kommer det att bli en längre avstängning, men då under sommaren (20 juni-22 augusti). Bilden från i går visar Senor Svenssons nya Setra CFU128 i Strängnäs.
/ GNl

Bussmicke

I detta fall säger jag tyvärr då tåget åter börjar rullar enligt mig en sämre tidtabell.
Nuv. Tillf. passar bättre
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Göran Nilsson

Det finns ju för- och nackdelar med allt. För mig, som pendlar Eskilstuna-Stockholm, är det skönt att slippa den längre restiden, såväl i de förbindelser som gick med tåg via Västerås som i de som innebar buss del av sträckan så jag är allt glad att tågen kommer tillbaka. Att sedan några kvällsavgångar dragits in är däremot en annan sak...
/ GNl

Martin Maltkvist

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.