Helsingborg 1977

Startat av Hasse L, 24 oktober 2009, 23:01:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jonas a

Då var jag 2 år när dessa bilderna togs. Trevligt att få se dessa. Mer från Helsingborg vore trevligt från er alla.

Jeppe Hagelbäck

Tack för dessa och övriga fantastiska bilder du visat!

Började rota i negativpärmar och dialådor för att hitta en bild på 187 som visar hur den såg ut efter modernisering.
Tyvärr hittade jag bara den här suddiga bilden tagen med en billig kompaktkamera.
Egentligen för dålig för att visas, men den har ju dock ett historiskt värde :)

Stefan P

Hej

Mera, mera bilder från en stad som jag kan tänka mig flytta till.

mvh Stefan P

Ulf Rådeström

Citat från: Stefan P skrivet 25 oktober 2009, 14:01:19 PM
Hej

Mera, mera bilder från en stad som jag kan tänka mig flytta till.

mvh Stefan P

Javisst...bara o visa dina för fullt  :D

Niklas Bygdestam

Citat från: Hobgoblin skrivet 24 oktober 2009, 23:01:17 PM

Vad härligt! Två olika generationer Säffle :D

Den övre bussen 187 måste ha varit väldigt ny när bilden togs

Fäster mig vid den undre bilden. En Säffle från 1964. Den borde vara ett rätt sent exemplar med ödleliknande front. Trevligt också att man ser en då alldeles ny Volvo 244 bredvid den härliga bussen :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Mr H

Jag kan bidra med en generation Säffle till när HT vagn 9 passerar Triangeln på väg mot Pålstorp en varm julidag 1970.

Mr H

Niklas Bygdestam

Citat från: Mr H skrivet 25 oktober 2009, 15:17:14 PM

Jag kan bidra med en generation Säffle till när HT vagn 9 passerar Triangeln på väg mot Pålstorp en varm julidag 1970.

Mr H

Samma ödleliknande front. Fast den här är något äldre än den förra. Det är mjukare form uppe vid skyltskåpet vilket visar att den är en aning äldre :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Nils-Bertil

Buss 166 hette 34 innan nr ändring och 9:an fick nr 171 etfer nr ändring.
Buss 9 var ombyggd till H - trafik och hade inna  ett avlångt skyltskåp med både linje och destination.
Det var vid Högertrafikens införande som det i Hbg bara skulle vara linje nr.
mvh
Den gamle :)