Huvudmeny

Buss i tillbud

Startat av stora mellösa, 18 oktober 2009, 11:24:25 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

stora mellösa

http://na.se/nyheter/1.601703

ser ut som lindbergsbuss som råkat ut för detta lilla missödet med lycklig utgång

Christer K

Jodå det var Lindbergs buss XUL292 SETRA S431 DT årsmodell 2007, hmm de skulle åka tåg till båten. Blev visst buss istället. Vart om någon undrar så ska cirka 1500 pers med Silja Galaxy till Åbo ikväll om jag inte är fel underrättad.

/ Christer
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

stora mellösa

De åkte i tåg samt två bussar gjorde de finns andra bilder på www.utryckning.se

Är inte mer än en elelr två veckor sedan som de var ute för ett annat tillbud på ungfär samma ställe en passagerare såg att ett däck kom och rullade om bussen och det var bussens däck som körde för fort. Det gick dock bra den gången

Christer K

Stämmer att det var Lindbergs buss då också, att däcket smällde kan bero på många orsaker. En kollega till mig smällde ett framhjul helt utan anledning och på motorvägen, nästan samma ställe som Lindbergs. Kan det vara slump eller något annat. Kanske någon ska kolla vägen på nämda ställe, kan vara något fel i beläggningen.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

stora mellösa

jag smällde vänster fram vid råby förra vintern och då jag och polisen stod där (fick ej undan ekipaget från vägbanan) fick tre perosnbilar punka där med men polisen fann inget som kunde orsaka det.