Med stort grattis till AGR!

Startat av robergh, 18 oktober 2009, 09:47:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robergh

"Bättre sänt än aldrig"

:D :D :D

Mr H

PS

Det lustiga är att jag har för mig att du körde turen efter på 67:an, en H35 med en spridare som hade gått av, så ankomsten till Odenplan var ganska så effektfull, eftersom det sprutade diesel över det varma motorblocket! Men det har jag tyvärr inget foto på.

DS

Ersa

Citat från: Mr H skrivet 18 oktober 2009, 09:47:53 AM
Det lustiga är att jag har för mig att du körde turen efter på 67:an, en H35 med en spridare som hade gått av, så ankomsten till Odenplan var ganska så effektfull, eftersom det sprutade diesel över det varma motorblocket!

Hu! Det lät inte helt ofarligt! Veolia 1077 i Umeå brann ju upp helt just pga samma fel.

AGR

Citat från: Mr H skrivet 18 oktober 2009, 09:47:53 AM

"Bättre sänt än aldrig"

:D :D :D

Mr H

PS

Det lustiga är att jag har för mig att du körde turen efter på 67:an, en H35 med en spridare som hade gått av, så ankomsten till Odenplan var ganska så effektfull, eftersom det sprutade diesel över det varma motorblocket! Men det har jag tyvärr inget foto på.

DS

Tack för grattiset. Ja det stämmer en spridare hade gått av, och den sprutade disel på grenröret. Jag trodde att du tog ett foto när jag ställde upp vid Odenplan. Som jag påpekat tidigare att 8 år bakom ratten på H34&H35 botade mig från tron att den Britiska motorindustrin var bäst i Europa.
Mvh AGR

Björn Forslund

Citat från: Verspieder skrivet 18 oktober 2009, 14:02:13 PM
Hu! Det lät inte helt ofarligt! Veolia 1077 i Umeå brann ju upp helt just pga samma fel.

Dåtidens diesel var inte alls lika eldfängd som dagen citydiesel.
Idag hade nog efftekten blivit ännu spektakulärare, och det hade kankse blivit en lucka i vagnsnummerserien.