Hornsbergsgaraget då och nu

Startat av homer, 17 oktober 2009, 13:36:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

David S

På sidan 37 i det länkade dokumentet så finns det en bild på en utbränd buss, någon som vet när den brann och vilken individ det är?

Zella

Citat från: David S skrivet 18 oktober 2009, 01:28:03 AM
På sidan 37 i det länkade dokumentet så finns det en bild på en utbränd buss, någon som vet när den brann och vilken individ det är?

Vet inget om bussen... men här finns två bilder till från annan vinkel...

http://cecilialinnea.blogg.se/2009/july/en-dag-pa-rtl.html

Cero

Citat från: David S skrivet 18 oktober 2009, 01:28:03 AM
Det torde vara Busslink 5318 som brann i Solna. Minns inte om det var tidigare i år eller förra året.

Evert

Ivo

:)  Kan bara konstatera att det var bättre förr.  Stora ljusa ytor i hallen en stilren arkitektur. Sedan har man låtit Hornsberg förfalla. Nu står man ju inför rivning & byte till Kristinebergs IP där bussarna läggs under jord. En epok i kollektivtrafiken suddas ut & försvinner.

Zella

Så 56:an blir en linje för grovarbetare på Peab eller Skanska ett tag sen då  8)

Cero

Citat från: Tomas Fransson skrivet 19 oktober 2009, 22:19:18 PM
Så 56:an blir en linje för grovarbetare på Peab eller Skanska ett tag sen då  8)

När såg du en hantverkare åka buss senast? Är det någon yrkeskategori som är bilburen, oavsett om man har hantverkarbil eller privatbil, så är det väl olika typer av byggjobbare. Att fixa parkeringsplatser åt byggjobbarnas privatbilar tycker jag brukar vara det första som görs på en ny byggplats. Även om platsen ifråga är mitt i city där ingen annan parkerar ostraffat utan fet p-bot eller rejäl timtaxa.

Zella

Citat från: Cero skrivet 19 oktober 2009, 22:25:03 PM
När såg du en hantverkare åka buss senast? Är det någon yrkeskategori som är bilburen, oavsett om man har hantverkarbil eller privatbil, så är det väl olika typer av byggjobbare. Att fixa parkeringsplatser åt byggjobbarnas privatbilar tycker jag brukar vara det första som görs på en ny byggplats. Även om platsen ifråga är mitt i city där ingen annan parkerar ostraffat utan fet p-bot eller rejäl timtaxa.

Igår... mitt inlägg var ironiskt.