Umeå: Busschaufför utsatt för stöld

Startat av Ersa, 16 oktober 2009, 23:04:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

En busschaufför utsattes i natt för en grov stöld vid Vasaplan i Umeå. Gärningsmännen kom över kontantkassan och flydde sedan från platsen.
http://www.vk.se/Article.jsp?article=307317

37 kommentarer i skrivande stund varav majoriteten av skribenterna inte förstått att det inte var en kontantlös tätortsbuss som var inblandad. Plus gnället om att kontantstoppet är så hemskt:

CitatOch sa tror jag att det ar BARA busschaufförer som försvarar kontantstoppet sa frenetiskt! Det ar helt OBEGRIPLIGT med foretag som ULTRA som fullkomligt skiter i vad kunderna tycker. Det ar ju bevisligen jättemånga som vill fortsatta kunna betala med kontanter! Om jag åker buss väldigt lite sa vill jag inte behöva köpa 10kort ifall jag inte kommer att använda det.

CitatDet mest idiotiska som gjort är att ta bort kontanter på bussarna. Är dom rädd för att bli rånad kanske dom ska byta jobb. Jag åker inte buss längre pga att jag inte kan betala med kontanter.

RoTe

Vill man inte åka buss, slipper man åka buss!

Jag vill inte åka buss, således betalar jag priset för egen bil och drivmedel överallt. Simpel logik!

Varför det ska gnällas så förbannat hela tiden? Sverige...

bussgrabben

Bästa kommentaren måste ändå vara:

CitatUmeå är ändå litet väl litet för lokaltrafik

Ersa

Ja, den kommentaren betyder ju samtidigt att även alla andra tätorter i Norrland allt från Gällivare till Gävle är för små för lokaltrafik. 8)

sukkeri

Citat från: bussgrabben skrivet 18 oktober 2009, 03:15:55 AM
Bästa kommentaren måste ändå vara:
Umeå är ändå litet väl litet för lokaltrafik
Helt logiskt. Umeå har ju bara fyra bokstäver ;)