Huvudmeny

En fredagstur

Startat av Rikard Å, 16 oktober 2009, 21:48:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rikard Å

Har köpt ett Fritidskort nyligen, så då det finns tid blir det olika turer med buss eller tåg här i länet. Denna fredag blev det en liten sväng till Sjöbo och tillbaks, lite uppvärmning innan novemberlovet då det blir lite längre turer. Jag får även utfärda en MaxCi-varning!

Efter en promenad i regnet (som på förmiddagen var snö) till Södra Torget så sågs ett par trevliga bussar.

BL 037 på linje 3.

Något som jag inte har sett tidigare, OmniLink på linje 11, då det inte har varit Neoplan Centroliner har jag bara sett MaxCi. BL 051 på linje 11.

Sedan komm denna buss, BL 021, den såg fin ut så med den fick det bli en tur. BL 021 var trevlig, gammal klädsel och inget informationssystem (iTid).

Här framme på Sjöbo. Bussen var några minuter sen, så för att kunna ta ett par bilder så var jag tvungen att vänta på nästa buss.

Jag hade tur, även denna var en MaxCi, dock med ny stolsklädsel. Här i vändslingan.

BL 033 vid hållplatsen Skogsfrugatan på Sjöbo.

yngrot

Trevligt med MaxCi... :D mera sånt  passa på dessa lär ju inte rulla så väldigt länge till...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina