Xtrafik's Stadstrafik nya design...

Startat av Fredde, 16 oktober 2009, 07:35:49 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Det kommer att vara den mer Pippigula färgen samt röd som kommer vara designen framöver enligt senaste nummret av Xtrafik's tidning "Resa"

http://www.xtrafik.se/files/4/18/38/resa%20nr%203-09.pdf   ---> Sidan 13 finns info & bilder..

Vet inte hur det kommer bli med dom "fel-lackade" bussarna som finns i Sandviken!

Dvs alla stadsbussar i Gävle kommer ha den nya färgen & designen from sommaren 2010

CS

Citat från: Fredde skrivet 16 oktober 2009, 07:35:49 AM
Dvs alla stadsbussar i Gävle kommer ha den nya färgen & designen from sommaren 2010
Och var får du detta ifrån?
Det enda som nämns i den lilla artikeln är Söderhamn och Hudiksvall.

Anders Noren

Den nya färgsättningen kan gott få hållas till metropoler som Hudiksvall, Söderhamn, Bollnäs och Sandviken så kan Gävle få behålla kombinationen rött och blekt gult. Det var ju faktiskt GSS färger. Tilltaget att använda spårvägens färgsättning utanför Gävle har jag aldrig gillat.

Anders

Leif D

Citat från: Anders Noren skrivet 16 oktober 2009, 13:00:14 PM
Den nya färgsättningen kan gott få hållas till metropoler som Hudiksvall, Söderhamn, Bollnäs och Sandviken så kan Gävle få behålla kombinationen rött och blekt gult. Det var ju faktiskt GSS färger. Tilltaget att använda spårvägens färgsättning utanför Gävle har jag aldrig gillat.

Anders

Vad skulle göra just Gävle så speciellt ??  Den nuvarande färgsättningen hör väl till en av de verkligt tråkiga, för att inte säga fula. Blekt och tråkigt helt enkelt.
Den nya verkar ju vara något lite bättre, men inte på långa vägar som på den troligtvis Photoshopade bilden i X-trafikbroschyren.
Ne, nått bättre skulle behövas. Varför inte skarpt helgult med ett enkelt stort X i klart rött.
;-)

Peter Öden

Hej !

Jag må hålla med ig Leif D. beträffande stadsbussarnas färgsättning.
Den är black s.a.s. och tråkig. Man ser ju dessa dagligen.
Den kraftigare gula färgen på MB-bussarna i Hudiksvall(Söderhamn)
ser trevligare ut.

Mvh Peter ö

Anders Noren

Citat från: Leif D skrivet 16 oktober 2009, 18:53:45 PM
Vad skulle göra just Gävle så speciellt ??  Den nuvarande färgsättningen hör väl till en av de verkligt tråkiga, för att inte säga fula. Blekt och tråkigt helt enkelt.
Den nya verkar ju vara något lite bättre, men inte på långa vägar som på den troligtvis Photoshopade bilden i X-trafikbroschyren.
Ne, nått bättre skulle behövas. Varför inte skarpt helgult med ett enkelt stort X i klart rött.

Jag ser inte någon principiell skillnad mellan att ha GSS färger i Hudiksvall och att ha NKA/NS färger i Gävle. Gör du?

Anders