En liten buss för små uppdrag

Startat av Lars-Henrik Larsson, 11 oktober 2009, 09:50:09 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars-Henrik Larsson

H48:orna anskaffades väl för några små uppdrag; landsbygdslinjer runt Norrtälje och en eventuell linje i Gamla Stan, om jag inte missminner mig. Någon buss i Gamla Stan blev det aldrig och Norrtäljelinjerna fick vanliga CF:ar. H48:orna blev bland annat avlösningsvagnar vid Täbygaraget. Här en bild från Grindtorp 1974.

Christer K

Citat från: Lars-Henrik Larsson skrivet 11 oktober 2009, 09:50:09 AM
H48:orna anskaffades väl för några små uppdrag; landsbygdslinjer runt Norrtälje och en eventuell linje i Gamla Stan, om jag inte missminner mig. Någon buss i Gamla Stan blev det aldrig och Norrtäljelinjerna fick vanliga CF:ar. H48:orna blev bland annat avlösningsvagnar vid Täbygaraget. Här en bild från Grindtorp 1974.

Opel Blitz vi hade två i Örebro som vi körde runt i Närkes Kil med, från buss stationen via Närkes kil och åter via Billinge.

Om dessa två kom från Stockholm är jag osäker på.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Mr G

Men jag har tagit en hel del bilder på en sån här buss i linjetrafik strax utanför Norrtälje. Jag vill minnas att det var i maj/juni 1972, så de har iallafall gått i trafik där. Tyvärr har jag ingen bild att visa här, eftersom alla bilder från den utflykten finns hos en bekant som inte tycks ha någon större lust att lämna tillbaka dem.
吉先生

Svempa

Ja Örebro köpte 2 st blitz från Stockholm

Åkarns Kalle

Finns det några sådana kvar idag ?

/Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.