Två CR och en Büssing igår...

Startat av Mattias, 09 oktober 2009, 23:54:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 oktober 2009, 11:25:09 AM
Denna kanske skulle gå bra. Den är i varje fall rätt lackerad.

Ovanligt vacker var den här bussen i alla fall. Att den trevliga SJ-bussen står bredvid gör det bara ännu trevligare :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Peter Rost

Visst vore det kul att sätta igång ett projekt, tyvärr är jag helt okunnig vad gäller restaurering av gamla bussar, då bör väl fler ställa upp, med tips och goda råd med mera så. Visst, jag inser att det är en smula omöjligt, men om ett "seriöst" intresse mot förmodan skulle uppstå så är jag gärna med.

/Peter

Björn Forslund

Om jag får vara lite krass så finns det gott om bussar redan nu, undanstoppade för bevarande, som behöver omvårdnad.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Precis bussar finns men när det ska jobbas med dem är intresset inte lika stort längre vilket iof inte bara gäller gamla bussar... även museijärnvägar har samma problem... inge har tid för ideellt arbete längre...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Björn Forslund

Citat från: yngrot skrivet 12 oktober 2009, 10:11:27 AM
Precis bussar finns men när det ska jobbas med dem är intresset inte lika stort längre vilket iof inte bara gäller gamla bussar... även museijärnvägar har samma problem... inge har tid för ideellt arbete längre...

Ja, du har rätt. Verksamheterna dras runt med en skara trogna som får dra ett tungt lass.
Många fordon som skulle kunnat bevaras har istället skattat åt förgängelsen. Antalet intressanta objekt matchas tyvärr inte av en tillräckligt stor skara som vill jobba praktiskt.
Vi är iallafall glada att vi kunnat genomföra en ganska omfattande trafik denna säsong, våra förare har verkligen ställt upp, framförallt i Mariefredstrafiken.
/Björn

Ersa

Tack för bilden på ÖT-loggan. Såna foton behövs för att efterlevande ska kunna nyproducera dekaler med gamla loggor. :)

Mattias

Citat från: Bussmicke skrivet 12 oktober 2009, 10:10:59 AM
Var ligger detta Ett ställe?

Den som är intresserad att själv ev. bege sig dit kan skicka ett meddelande eller helst droppa ett mail (scania_cr@hotm...) till mig för mer info, vet inte hur glad markägaren blir om jag skyltar offentligt med exakta platsen här på forumet.

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header