Huvudmeny

Eskilstuna - Örebro

Startat av Ersa, 08 oktober 2009, 01:24:59 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Ersa

Efter att ha motat bort fem resenärer till andra sidan vägen (som gärna ville åka till Stockholm med denna Göteborgsskyltade buss) fanns det bara två påstigande i Eskilstuna.

De fem Stockholmsresenärerna fick dock åka finare än vi andra.

I väntan på hemfärd med en gammal MAN kan man iaf få titta på Volvobussar. Här framförd av den enda Swebusföraren jag sett i Örebro som har den blåa skjortan.

Helge Alared

Hm....det är ju en vagn från Nora/Hällefors och vi har blå skjortor, vita är tydligen (kan någon verifiera?) avsedda enbart för Örebro?

/H

Ersa

Citat från: Helge Alared skrivet 08 oktober 2009, 08:23:24 AM
Hm....det är ju en vagn från Nora/Hällefors och vi har blå skjortor, vita är tydligen (kan någon verifiera?) avsedda enbart för Örebro?

Alla Swebusförare på Örebrodepån har vita skjortor, ja. Men varför?

Martin Maltkvist

Citat från: Verspieder skrivet 08 oktober 2009, 01:24:59 AM

Vad beträffar bilder från Eskilstuna är det nästan alltid roligare att titta på diton från andra fotografer än mina egna, antagligen för att jag är rätt hemtam och de utsocknes besökarna betraktar staden ur ett helt annat perspektiv.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

yngrot

Ville inte Apan åka till Eskilstuna???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 08 oktober 2009, 11:23:58 AM
Ville inte Apan åka till Eskilstuna???

Denne stannade hemma pga bristen på 9700:or denna arbetsdag! ;)
Eller så tog vintermössan upp för mycket plats i den fulla förarväskan.

Ersa

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 08 oktober 2009, 11:04:49 AM
Vad beträffar bilder från Eskilstuna är det nästan alltid roligare att titta på diton från andra fotografer än mina egna, antagligen för att jag är rätt hemtam och de utsocknes besökarna betraktar staden ur ett helt annat perspektiv.

Ja, det är alltid kul när andra fotar på "ens eget" ställe. Hade gärna fått en av "mina" förra små Vestar 4845-4849 på samma bild som min egen buss, men det blev inte så denna dag.

Helge Alared

Citat från: Verspieder skrivet 08 oktober 2009, 09:17:54 AM
Alla Swebusförare på Örebrodepån har vita skjortor, ja. Men varför?

Ja varför Örebrodepån skall ha vita skjortor kan jag inte svara på men föraren på bilden tillhör iaf inte Örebro vilket förklarar den blå skjortan  :)

Kanske vi får se en återgång till vitt inom hela Swebus?

/H

yngrot

Citat från: Verspieder skrivet 08 oktober 2009, 12:59:44 PM
Denne stannade hemma pga bristen på 9700:or denna arbetsdag! ;)
Eller så tog vintermössan upp för mycket plats i den fulla förarväskan.

Det är till att vara kräsen för vissa då .. ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina