Nyimporterad Neoplan Megaliner

Startat av Niclas Rosenius, 05 oktober 2009, 09:37:03 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Denna Megaliner med Tyska exportskyltar hittade Magnus Vessla den 16/7 i år på Kungsgatan i Stockholm. Släpet som den har är reggad på Starlight Produktion så man kan förmoda att det är Starlight/United Audio som har bussen.

Bussen har i alla fall detta chnr: WAG401282PSP20049 och byggnr 128-0077. Bussen har rullat hos Böhringer, Offenburg och sedan hos Wirths i Tyskland.

//Niclas

Cityliner

Jag mötte en Norsk Megaliner igår på E6:an, den var på väg norrut. kommer tyvärr inte ihåg vilket bolag det var, hade fullt upp med att hålla i ratten i stormen..

Bergenga

Citat från: Mikael Lövgren skrivet 05 oktober 2009, 09:56:10 AM
Jag mötte en Norsk Megaliner igår på E6:an, den var på väg norrut. kommer tyvärr inte ihåg vilket bolag det var, hade fullt upp med att hålla i ratten i stormen..

CF20196 fra Sørli Turbusser i Moss?
Mvh.
Øyvind Berg

Cityliner

ja när jag tänker efter så stod det nog Sörli Turbusser. Vit med lite röd dekor...

yngrot

Tråkigt med en helt vit buss utan firma logo på ...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Blue

Släpet är för detta froggy tours, liknar iaf. den vagnen.

Att busssen är helvit kan ju bero på att den är nyimporterad, eller att kunderna inte vill att bussen ska sticka ut.
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Frippe Fribas

Jag ser att bussen fått ny frontpanel och nya bakljus, kul att se att bussarna kostas på lite trots att de inte är purunga.
//Fredrik