Huvudmeny

F d SWE 3878...

Startat av Ulf Berlin, 04 oktober 2009, 14:18:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...har ju nämnts lite då och då här på forumet
då den har fått ett nytt liv i Stockholmsområdet.
Här kommer några(motljus-)bilder från 23 september i år./Ulf

Klockan var 16.48 så denna text kanske stämde?

Så här såg den ut innan omlackeringen:

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=17481.0

Optimal

Men denna får ju inte rulla inne i stan!. Eller är det som nån sa att sätter på man navkaplsar så berörs inte miljözonen?  ;D ;D

Yujin Zhang

Citat från: Optimal skrivet 04 oktober 2009, 15:24:50 PM
Men denna får ju inte rulla inne i stan!. Eller är det som nån sa att sätter på man navkaplsar så berörs inte miljözonen?  ;D ;D

Haha...jamen vadå, Interbus gamla Swebus är ju garanterat äldre än 8 år o den har ju navkapslar. See the connection?  ;D

Bussmicke

Citat från: Ulf Berlin skrivet 04 oktober 2009, 14:18:18 PM
...har ju nämnts lite då och då här på forumet
då den har fått ett nytt liv i Stockholmsområdet.
Här kommer några(motljus-)bilder från 23 september i år./Ulf

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=17481.0

Gick det inte att komma närmare?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Christer K

Till och från Cityterminalen får de väl köra, denna delen skulle vara undantagen från reglerna.

I Göteborg däremot så ligger Stenas terminal och Bussterminalen inom miljözon. Och även Liseberg som en del förare har missat och fått böter och hjälp därifrån.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Christer K skrivet 04 oktober 2009, 18:21:30 PM
Till och från Cityterminalen får de väl köra, denna delen skulle vara undantagen från reglerna.

I Göteborg däremot så ligger Stenas terminal och Bussterminalen inom miljözon. Och även Liseberg som en del förare har missat och fått böter och hjälp därifrån.

/ Christer K

Kruthusterminalen i Göteborg kan nås utan att man kör in i miljözonen men inte Nils Ericsonsterminalen trots att den ligger strax bredvid. Detta innebär att det inte är krav på att bussarna klarar miljözon vid tågersättningar.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 04 oktober 2009, 15:44:18 PM

Gick det inte att komma närmare?

Jag kan väl bjussa på en bild som faller dig mer i smaken då, BM ;-) - men jag kan hålla med om att Ulf gärna får ta o tänka lite på miljön runtomkring på bilderna med, en bussblaffa säger liksom inte så mycket, speciellt då inte ens hela bussen är med på bilden...

Bussmicke

Tyvärr tar han aldrig till sig av kritiken i all välmening då han inte behagar svara...

Lyckos er som lyckats få se den.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Christer K

Kruthusgatan den glömde jag helt, men i bland tänker man bussterminalen är allt inom samma område. Ett trassel med dessa mijözoner till höger och vänster. Vilka gator man får köra på och vilka områden det gäller.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 04 oktober 2009, 20:25:17 PM
Tyvärr tar han aldrig till sig av kritiken i all välmening då han inte behagar svara...

Lyckos er som lyckats få se den.

Två ggr har jag ju sett den t.o.m. =) - har en rätt bra mobilbild på den också nånstans...

Ersa

Citat från: Christer K skrivet 04 oktober 2009, 18:21:30 PM

Precis, och det är just så de kör. Dvs inga regelbrott på bilderna i denna tråd.