Volvo 9900 ved Låtefoss

Startat av Bergenga, 04 oktober 2009, 00:32:28 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

Nei, dessverre har jeg ikke noe bilde av Volvo 9900 ved Låtefoss, men om dere laster ned den nye 9900-brosjyren i forbindelse med Busworld i Kortrijk og ser på side 2, så vil dere se bildet. De fleste andre bildene i brosjyren ser også ut til å være tatt i Norge, men det er ikke så lett å se eksakt hvor. Bra at Volvo lager litt reklame for Norge! ;)

Brosjyren kan lastes ned her: http://www.volvo.com/bus/UITP/sv-se/downloads/downloads.htm

Legg også merke til at motoralternativene er DH13C med 420 eller 460 hk. Med andre ord er B13R på vei for fullt.
Mvh.
Øyvind Berg

Niclas Rosenius

Det var en härligt bild dom valt.

//Niclas

Ersa

Citat från: Øyvind Berg skrivet 04 oktober 2009, 00:32:28 AM
Bra at Volvo lager litt reklame for Norge! ;)

Norge måste ju vara det perfekta landet för helt underbart vackra bakgrunder! :)

Frippe Fribas

Det ser ut til å kunne vaere Låtefoss ja, jeg husker den broen...
//Fredrik

Niklas Bygdestam

9900 ser jag nästan aldrig. Tycker 9900 verkar mycket finare än 9700 så det hade ju varit trevligt att de som köper 9700 hade köpt 9900 istället :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 06 oktober 2009, 23:35:03 PM
9900 ser jag nästan aldrig. Tycker 9900 verkar mycket finare än 9700 så det hade ju varit trevligt att de som köper 9700 hade köpt 9900 istället :)

Håller med. Det finns alltför få finskbyggda nya 9900:or i Sverige.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 07 oktober 2009, 09:59:26 AM
Håller med. Det finns alltför få finskbyggda nya 9900:or i Sverige.

9900 byggs väl i Polen och inte i Finland? Vad jag vet så bygger den numera privatägda Carrus-fabriken bara 9700.
Där kan vi kanske också ha förklaringen till att det säljs så få 9900 i Sverige.

Niklas Bygdestam

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 07 oktober 2009, 10:11:49 AM
9900 byggs väl i Polen och inte i Finland? Vad jag vet så bygger den numera privatägda Carrus-fabriken bara 9700.
Där kan vi kanske också ha förklaringen till att det säljs så få 9900 i Sverige.

Och varför inte då köpa från Polen?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 07 oktober 2009, 10:13:45 AM
Och varför inte då köpa från Polen?

Ja, det kan man ju fråga sig. Men många bussägare är skeptiska till det även om det mest rör sig om känslomässiga argument.

Niklas Bygdestam

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 07 oktober 2009, 10:21:49 AM
Ja, det kan man ju fråga sig. Men många bussägare är skeptiska till det även om det mest rör sig om känslomässiga argument.

Låter tyvärr som gamla fördomar. En tro att polacker skulle vara inkompetenta. Sorgligt när sånt händer :(

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 07 oktober 2009, 11:01:58 AM
Låter tyvärr som gamla fördomar. En tro att polacker skulle vara inkompetenta. Sorgligt när sånt händer :(

Visst är det en tråkig inställning. Som tidigare Mercedes-säljaren och numera Temsa-säljaren Christer Swärd brukade säga: "Skillnaden mellan turkiskbyggda Mercedes och tyskbyggda är att de förra byggs av turkar i Turkiet och de senare av turkar i Tyskland".

Knut

En godt utrustet 9900 er nesten billigere enn en finsk tilsvarende utrustet 9700 iflgnoen som har begge deler

Ersa

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 07 oktober 2009, 10:11:49 AM

Ha! ;D
Hur som helst finns det för få nya 9900 i Sverige. Dvs ej Drögmöller-9900:or. :P