Bruket redan på museum

Startat av Hans Fredriksson, 03 oktober 2009, 19:48:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans Fredriksson

Det har alltid funnits där. Tidaholms Bruk har funnits i 200 år.
Första bilen tillverkades 1903 och Tidaholm blev ett begrepp när det gäller bussar, lastbilar och framför allt brandbilar tills Kreugerkraschen kom.
1958 var det dags igen inte tillverkning av bilar utan bildelar. Instrumentbrädor till Volvo Amazon och dagens Volvo, SAAB och KIA.
Eller rättare sagt gårdagens för igår fredag gjordes den sista brädan och idag slogs portarna upp på Tidaholms museum med utställning i sorgens tecken.
Nu är epoken slut av fordon/fordonsrelaterad tillverkning på bruket i Tidaholm.

P.S
Den lyckligare som har en Ford Cortina av 1960-63 års modell (ej GT) är innehavare av instrumentbräda tillverkad i Tidaholm.

Hans Fredriksson

Och så går det bara några dagar, det är dags för nästa företagsnedläggelse.
I staden pizzeria har det hittats tre levande får. Det skulle enl vittne vara fyra baggar som leddes in i pizzerian och lämnat avföring vid trappan.
Slakterirester och blod har hittats i samma utrymme som livsmedel förvarades. Kommunen stängde näringsstället och de kommer inte få nytt tillstånd att driva rörelsen vidare.
Säljaren av de fyra baggarna som nu är tre är  polischefens fru.
På pizzerians dörr är uppsatt en skylt som upplyser om att det är stängt och köket renoveras.
Leksaksaffären i Tidaholm som heter Tre Får har troligen inget med detta att göra, men man kan aldrig veta.
Vilken historia jag bara frågar: Varför får inte jag när Family Four?

Uffe D

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 06 oktober 2009, 18:35:53 PM
Och så går det bara några dagar, det är dags för nästa företagsnedläggelse.
I staden pizzeria har det hittats tre levande får. Det skulle enl vittne vara fyra baggar som leddes in i pizzerian och lämnat avföring vid trappan.
Slakterirester och blod har hittats i samma utrymme som livsmedel förvarades. Kommunen stängde näringsstället och de kommer inte få nytt tillstånd att driva rörelsen vidare.
Säljare av de fyra baggarna som nu är tre är polischefens fru.
På pizzerians dörr är uppsatt en skylt som upplyser om att det är stängt och köket renoveras.
Leksaksaffären i Tidaholm som heter Tre Får har troligen inget med detta att göra, men man kan aldrig veta.
Vilken historia jag bara frågar: Varför får inte jag när Family Four?

Underbart skrivet inlägg, en bra start på dagen :D