Dom lär sig aldrig reglerna ute på gatorna.

Startat av Möllers, 02 oktober 2009, 01:04:04 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

Citat från: Tommy E skrivet 02 oktober 2009, 22:43:01 PM
Skåpbilen på slutet får väl vindrutan krossad? Är det föraren som slår skallen i rutan? :P

Det ser inte bättre ut....
Himla roliga klipp annars!  8)

Fredde

Citat från: Tommy E skrivet 02 oktober 2009, 22:43:01 PM
Skåpbilen på slutet får väl vindrutan krossad? Är det föraren som slår skallen i rutan? :P

Om det är någons skalle som krossar vindrutan, så är det den som sitter jämte föraren. Skåpbilen är nämligen högerstyrd... ::)

Björn Ax

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 02 oktober 2009, 23:37:22 PM
Det ser inte bättre ut....
Himla roliga klipp annars!  8)

Ja dom är roliga. Nu får jag väl vissa personer på mig, men jag tycker inte ett dugg synd om dessa personer som försöker göra nåt så dåraktigt.

Dom enda jag tycker synd om är barnen som satt i den svarta mini-vanen som får lida för deras pappa's idiotiska sätt.

Simon A

Citat från: Björn Ax skrivet 02 oktober 2009, 18:50:45 PM
Ja det finns det. Jag har väldigt svårt att inte bli irriterad på folk som inte följer lagarna. Speciellt dom som vet att dom gör fel men ändå gör det. Visst kan man vara turist eller nåt så man inte vet vilka gator som man inte får åka på men dom brukar oftast uppföra sig på ett annat sätt än dom som vet att dom inte får åka där.

Du får självklart tycka vad du vill, jag bryr mig inte ett dugg om du tycker att vissa är "amatörpoliser". Jag har lärt mig att vi aldrig kommer bli mindre egoistiska än vad vi är. Så man får leva med vissa kommentarer och folk som inte bryr sig ett dugg om andra människor och lagar.

Det är som agenten säger i matrix. Att vi människor är virus.

Har kollat upp vissa fordon när jag haft tid och alla jag kollat upp har varit reggade på privatpersoner.
Jag kunde inte hålla med dig mer. Både min far och jag är likadana, vi irriterar oss på alla idioter som gör medvetna fel(visst kan man ju råka göra ett omedvetet fel men det brukar man se på föraren att han/hon märker det nästan direkt) hela tiden. Tycker det är förjävligt med nonchalansen som tycks ha kommit på senare år i trafiken. Det som jag stör mig allra mest på är folk som inte använder blinkers och nuförtiden får man ju gissa sig till vart folk ska ta vägen. Trist är vad det är. Det är synd att inte trafikandan som ska råda råder :(

//Simon

lil-sis

Citat från: Simon A skrivet 03 oktober 2009, 20:45:20 PM
Jag kunde inte hålla med dig mer. Både min far och jag är likadana, vi irriterar oss på alla idioter som gör medvetna fel(visst kan man ju råka göra ett omedvetet fel men det brukar man se på föraren att han/hon märker det nästan direkt) hela tiden. Tycker det är förjävligt med nonchalansen som tycks ha kommit på senare år i trafiken. Det som jag stör mig allra mest på är folk som inte använder blinkers och nuförtiden får man ju gissa sig till vart folk ska ta vägen. Trist är vad det är. Det är synd att inte trafikandan som ska råda råder :(

//Simon

Man ser ju skillnad på de som inte hittar/har kört fel/ är ovana och de som bara skiter i reglerna. De tre förstnämnda gör mig inget men sista kategorin  >:(

Simon A

Citat från: lil-sis skrivet 04 oktober 2009, 01:45:01 AM
Man ser ju skillnad på de som inte hittar/har kört fel/ är ovana och de som bara skiter i reglerna. De tre förstnämnda gör mig inget men sista kategorin  >:(
Ja, precis! Det var det jag menade men du uttrycket det på ett mycket klarare sätt.

//Simon