Huvudmeny

Några Veoliavikarier

Startat av Cyklisten, 01 oktober 2009, 15:57:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Här kommer mina bilder som togs i Lund och Lomma under dagen. De flesta vikarier kommer från X-trafik, några från Västtrafiken och Kalmar. Såg även en Scania Omni led från Umeå gå på linje 139! Tyvärr hann jag inte med någon bild på denna individ. Här kommer några stycken:

Veolia 2576 i Lund, tidigt och mörkt så bilden blev inte så bra.

2423 & 2437 i Lund

2575 på busstationen i Lomma

2434 i Lomma

2438 på Centrumgatan i Lomma

2424 kör in på busstationen

2578 även den på busstationen

2235, den enda Skånelackade buss jag kunde se på dessa linjer idag!

2434 igen, på Vinstorpsvägen

2427 strax innan järnvägskorsningen på Vinstorpsvägen

Sedan kom chartertåget som jag skulle ta bilder på och strax efteråt kom det några utryckningsfordon. Det handlade om en kille på (troligen trimmad) moped som välte. Jag såg i princip hur det hela gick till och fick lämna lite uppgifter till polisen på plats.

Här passerar 2437 olycksplatsen

Som syns så fungerar skyltningen på de flesta bussar, biljettsystemet fungerar delvis. De bussar jag åkt med hade inte den gamla magnetkortläsaren.

bjalle

Höll på att fråga vad de var frågan om med så många vikarier men kom på att entreprenörsbyte sker ju idag...
Omniled på regionlinje, de var också en variant

Mustman

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 01 oktober 2009, 16:04:28 PM
Omniled på regionlinje, de var också en variant

vart ser du en omniledbuss?

MrRep

Citat från: Cyklisten skrivet 01 oktober 2009, 15:57:42 PM

Som syns så fungerar skyltningen på de flesta bussar, biljettsystemet fungerar delvis. De bussar jag åkt med hade inte den gamla magnetkortläsaren.

Skånetrafiken har för närvarande stor brist av biljettmaskiner och lämnar har stoppat utlämmning av maskiner till alla förutom Veolia. Det vart brådis idag på Swebus för att ta alla maskiner för att returnera dessa till Skånetrafiken...

Cyklisten

Det var ungefär som jag trodde. Det fanns fäste/kontakt för den gamla kortläsaren på bussarna. Det var dock många som försökte stoppa i kortet i skrivarspringan på den nya kortläsaren  ;)

bjalle

Citat från: Mustman skrivet 01 oktober 2009, 17:31:09 PM
vart ser du en omniledbuss?

Svar:
Här kommer mina bilder som togs i Lund och Lomma under dagen. De flesta vikarier kommer från X-trafik, några från Västtrafiken och Kalmar. Såg även en Scania Omni led från Umeå gå på linje 139! Tyvärr hann jag inte med någon bild på denna individ. Här kommer några stycken:

Möllers

Fina bilder cyklisten värst många gävle bussar det rollar i skåne nu men sog du inte veolia 2439  ???

Peter L

2235, den enda Skånelackade buss jag kunde se på dessa linjer idag!

Även Skånelackade 2234 rullar på dessa linjer, körde linje 138 från Malmö 16.30.

Snygga bilder!

Bussmicke

Mumma, Skåne blir bara ljuvligare för varje dag som går..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

hisen12

Citat från: Mattias Möller. skrivet 01 oktober 2009, 19:33:57 PM
Fina bilder cyklisten värst många gävle bussar det rollar i skåne nu men sog du inte veolia 2439  ???

Scania VEST vikarier 2420-2440 inte från Gävle. Dom kommer från Söderhamn... Jag saknar dom bussarna! Är det ngn som har en bild tagen framifrån bakåt, och en bakifrån och framåt så man kan få ngn nostalgi?

Tonniiie

Bor du också i Lomma cyklisten?  ;D