98 i slutet

Startat av Mr G, 30 september 2009, 20:44:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

På 1970-talet var det populärt med utlokaliseringar. Statliga verk flyttades ut till landsorten och SS Capitoler likaså.
吉先生

Mr H

Det där är väl finskan med sin buss? Hon som hade problem att köra manuellt växlat (CF) för att hon var så kort. Därför levde 5498 kvar i Huga långt efter de andra Capitolerna! Hm känns ändå konstigt att inte ha problem med att nå gas och broms men däremot koppling! Så går i alla fall storyn. Någon som vet mer?

Mr H

Peter Rost

Fin bild! Capitolerna trafikerade de flesta av SL:s trafikområden, utom Mälaröarna 300-linjerna, och Täby- Norrtälje, 600- linjerna mig veterligen.

/Peter

Bussmicke

Oh shit oh shit, dräggel
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Hasse L

Noterade en gång i kasserade ¨månadskilometerlistor¨ vid Danderydsbuss att några Capitoler presterat blygsamma vagnkilometer de sista månaderna 1969, vidare att 451, 457, 459, 465, 467 och 470 återlämnats till Nyboda(?) 23.1 1970.
Fann också en begagnad instruktionsbok i capitolkörning (den klassiska) i personalrummet i Åkersberga 1-2 år senare. Så nog har det rullat Capitoler även på 600-linjer, men jag vet inte mer om detta.
/H

Mr H

De där H24:orna stog uppställda vid Enebybergsgaraget den vintern men frös sönder i sin utomhusuppställning. Tveksamt om de kom att användas i trafiken.

Mr H

virtual1

Citat från: Mr G skrivet 30 september 2009, 20:44:11 PM

På 1970-talet var det populärt med utlokaliseringar. Statliga verk flyttades ut till landsorten och SS Capitoler likaså.

Bilden tagen vid Huddinge centrum f.ö. Ser RÄTT annorlunda ut där idag, även om de flesta linjer finns kvar, ta bort 716 och 745:an bara och byt ut 3:an mot en 2:a i 793 så :-) - bilden torde vara tagen våren 72 eller 73 f.ö.

Gunnar D

Våren -72 senast då linje 745 nedlades inför sommartdt -72.
Mvh Gunnar