Heldag med Carrus Star (11 bilder)

Startat av Ersa, 30 september 2009, 06:27:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Det tackar man för!

6:10 börjar förmiddagen så här.

7:33 och sju mil senare var det ljusare.

7:38. Omskyltning och morgonkaffe innan lastning mot Göteborg. Lunchrast i Linköping.

15:15 var man tillbaka från Linköping med denna helvita sak. Urlastning av gods.

Är denna verkligen på väg bort? Påkostad med ny vindruta, ny telefon, en hel del nya strömbrytare och lagad till i det närmsta toppskick får mig att fundera på om inte denna blir kvar i företaget ett tag till. Men då den är avstripad undrar man ju om den ska till Swebus AB eller till Flygturen Örebro-Arlanda. Tiden lär utvisa.

15:49 är det snart dags för hemfärd norrut. Men först fika.

17:50 har vi nått Flogsta där kvällssolen lyser.

Två bussar på bild samtidigt är aldrig fel.

18:22 gör vi kväll.

Tvätt, tank och städ. God natt!

Niclas Rosenius

Så det var du som körde denna  :D

Du körde om mig på Kungsgatan vid Möllers på väg in mot stan. Stod vid hållplatsen och lastade  ;)

//Niclas

Bussmicke

Mer än 12 timmar på jobbet? Det är ju galet för mycket, 8 timmar + rast är mer än nog ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 30 september 2009, 09:03:51 AM
Mer än 12 timmar på jobbet? Det är ju galet för mycket, 8 timmar + rast är mer än nog ;)

8 timmar + rast det är ju för veklingar  ;)

11-12 timmar på jobbet är ju vardagsmat.

//Niclas

Ersa

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 30 september 2009, 09:07:41 AM
8 timmar + rast det är ju för veklingar  ;)

11-12 timmar på jobbet är ju vardagsmat.

8 timmar? Det vore nåt!
En ramtid på 12:40 med 11 timmar betalt är mer "normalt". ;)

Bussmicke

Med sånb tid blir man ju Livegen och kan inte planering sin fritid, det Lilla som blir kvar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 30 september 2009, 09:20:55 AM
Med sånb tid blir man ju Livegen och kan inte planering sin fritid, det Lilla som blir kvar.

Man har ju fridagar istället lite då och då  ;)

//Niclas

Karsten

Just det! Lägg även till att om du är dagbeordrad får du reda på vilken tjänst du ska ha endast 1-4 dagar i förväg hos de flesta företagen. Det kallar jag livskvalitet! :P

Martin Maltkvist

Citat från: Karsten skrivet 30 september 2009, 11:35:58 AM
Just det! Lägg även till att om du är dagbeordrad får du reda på vilken tjänst du ska ha endast 1-4 dagar i förväg...
Det vore ju perfekt att aldrig få veta vad man gör nästa dag, bara att man ska göra något. :D
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ersa

Och du undrar varför jag bara hinner fota i tjänsten? ;)

Martin Maltkvist

Ska jag jobba kan jag lika gärna göra det hela dagen, det finns ju luckor i arbetsveckan. Nä kanske man skulle gå och kolla tårtpriser om en stund...
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Mattias Andersson

bjalle

Riktigt trevliga bilder Erik! Mer förarvardag till folket ;D

yngrot

Trevligt fortsätt gärna med mer sånt här Erik det uppskattas. Klart du trivs i en Carrus... är väl en av de bästa som finns nu när hederliga Wiima inte finns längre.. :(
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Taunusch

Såna här repotage är riktigt trevliga!  :P