Huvudmeny

massa nya MAN (ej bild)

Startat av Erling.L, 29 september 2009, 19:35:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erling.L

står en bra bunt med nya gas bussar på Neoplan/Man i gbg mest röda gasbussar i SL lack men även i Gul kostym VT blå o Östgöta kostym, korta bussar o boggie
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

M224

Någon som vet var SL-bussarna ska?

homer

Citat från: M224 skrivet 29 september 2009, 21:11:25 PM
Någon som vet var SL-bussarna ska?

kanske egentligen är Solaris? som trådskaparen sett?

Erling.L

Nope såg ut som a21 gas o tvivlar solaris till andra sidan landet skulle stå hos MAN

homer

Det är ju bara söderhallen som kan köra med gasbussar i stockholms län och där väntas de ju snart en ny laddning med just Solaris, så vad de är för MAN du har sett då ska bli intressant att se.

buskörare

20 MAN (2-axlade) ska till Lidingö nästa år, enligt uppgift ska dom gå hos Söderhallen så länge tills Lidingö fått sin gasramp. Att dom ska till Lidingö är sant. Hur pass dom ska gå på Söderhallen innan är jag inte helt hundra på, måååånga ändringar där.

Mattias Andersson

Jag såg dessa komma rullandes på hisingen i karavan häromdan,så nog va de MAN alltid.

Magnus_J

som busköraren sa skall de enligt det jag hört till Söderhallen först för att senare gå till Lidingö när de får gastank.

Erling.L

nån som vet vart dom gula skall????  dom blå sades det till mig skall till Trollhättan tydligen.

homer

Citat från: Magnus_J skrivet 30 september 2009, 16:52:44 PM
som busköraren sa skall de enligt det jag hört till Söderhallen först för att senare gå till Lidingö när de får gastank.

trist för Lidingöförarna.

varför beställer man bussarna långt innan man har användning för dem?

antar att de kommer att försvinna ytterligare 20 maxCi från Söderhallen, men vad händer där sedan då? kommer de ytterligare nya bussar då?

Erling.L

Citat från: homer skrivet 30 september 2009, 20:44:46 PM

antar att de kommer att försvinna ytterligare 20 maxCi från Söderhallen, men vad händer där sedan då? kommer de ytterligare nya bussar då?

Gissar det delvis har med tid att färdigutrusra dom o sedan beror det väl hur fabrikens planering ser ut att dom kanske  kommer tidigt för att fabriken har andra åtaganden som hindrat eller gett ett högre pris om man väntat

buskörare

Citat från: homer skrivet 30 september 2009, 20:44:46 PM

Ja, det är synd om oss ;) Vi har å andra sidan 3 Linkar som Täby enligt uppgift ska ha sen.
Det är väl SL som äger just dom bussarna, så jag vet inte varför dom beställer dom innan allt är klart. Tror vi ska få ut dom första på ön till sommartidtabellen börjar.
I samband med att vi får ut dom nya MAN-vagnarna, försvinner 20 av våra nyaste så kanske tar Söderhallen några av dom? 17 handlar det om, eftersom 3 tydligen ska till Täby. Mestadels linkar. Endel av dom tror jag är diesel dock, men Söderhallen kanske har linjer även utanför stan? Kan inte deras linjer.

Ulf Rådeström

Några uträtningar av frågetecken och krokigheter av utropstecken  :D

20 MAN A21 korta Busslink Lidingö - som omtalats till Söderhallen till gasen är säkrad på ön.

Blå Västtrafikmålade MAN - Swebus Trollhättan
Gula = Luftfartsverket, Stockholm-Arlanda
Östgötalackade A26 boggie = fler vill Veolia Östergötland

Solaris står inte på MAN, men dom är 28 och skall till Hornsberg, men initialt till Söderhallen tills gasen är säkrad.

OBS!
Uppgifter kan ändras - så placeringarna är inte fastlagda med full säkerhet.

Leveranser...tja...från snart och framåt  :D

homer

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 01 oktober 2009, 13:43:53 PM

Östgötalackade A26 boggie = fler vill Veolia Östergötland

Stadsbusslacken eller regionallacken?

Ulf Rådeström

Citat från: homer skrivet 01 oktober 2009, 17:30:43 PM
Stadsbusslacken eller regionallacken?

Man skall inte ha några boggie-bussar i stadstrafik i Östergötland.