97 - Not

Startat av Mr G, 26 september 2009, 14:08:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

En långt senare välbekant H34 står på E4:an (!) och väntar på avgång en natt i början av 70-talet.

吉先生

Niklas Bygdestam

Citat från: Mr G skrivet 26 september 2009, 14:08:01 PM

En långt senare välbekant H34 står på E4:an (!) och väntar på avgång en natt i början av 70-talet.

Nu är jag inte från Stockholm så jag kan ibland ha svårare att känna igen gatorna på det sätt som ni som bor där kanske gör. Men är det alltså i Norrtull bilden är tagen? Är det alltså då det avsnitt som förr var E4 som gick mellan Essingeleden och Uppsalavägen innan Eugeniatunneln var byggd?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Mr G

Bilden är tagen vid 97:ans ändhållplats Norrtull som låg på Norra Stationsgatan som på den tiden var genomfart för både E3 och E4 genom Stockholm. Låt vara att vi håller oss i kanten av E4:an som till höger i bild svänger åt vänster och in på Uppsalavägen. Men, en fil på E3:an är däremot delvis blockerad av bussen. 97:an och den här hållplatsen trafikerades endast  i natttrafik förstås.
吉先生

K R

Citat från: Mr G skrivet 26 september 2009, 14:08:01 PM

Hej!

En riktig favorit-i-repris-bild!
Välkommen tillbaka med din nummerstafett, Mr G!

Stämningsfull bild på H34 4443, som är bevarad.
Nuförtiden står den på Spårvägsmuséet, tidigare tillhörde den SvOf:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=28234.0

mvh K R

Mr H

Åkte du med ÖV6 till fotoplatsen?

;D ;D ;D ;D ;D

Mr H