När bilen hade gått 10 000 mil.

Startat av Kristian, 25 september 2009, 21:56:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Inget särskilt intressant, men det var kul att föreviga när bilens mätare just passerat 10 000 mil. :) Det skedde i söndags.

Sexsiffrigt.

Exakt här, strax utanför Flen.

Ersa

En klassiker. Någonstans har jag bilder från när min 240 -84 slog om från 59 999 till 60 000 i Robertsfors 2001. :)

Simon Bertilsson

Själv plåtade jag när lastbilen jag brukar köra hamnade på 444444 km i Mellbystrand! ;)
Tyvärr kan jag inte hitta bilden, och idag ligger den på ca 59 000. En kollega körde när den passerade 555555.

Mölle-Mats

Citat från: Kristian skrivet 25 september 2009, 21:56:21 PM
Inget särskilt intressant, men det var kul att föreviga när bilens mätare just passerat 10 000 mil. :) Det skedde i söndags.
Man gratulerar till denna passerade milstolpe i din bils historia!

Min egen Skoda Octavia kombi -07:a har idag lite drygt 9 300 mil på mätaren, men dess ersättare är redan byggd och på väg till min lokale VAG-handlare i Ängelholm, så 10 000-milajubileet får nog näste ägare glädja sig åt!

Lägger trots detta ut en bild på instrumenteringen i bilen, men nu är det  färddatorns angivna genomsnittsförbrukning av drivmedel jag vill uppmärksamma:

Denna låga förbrukningssiffra lyckades jag uppnå efter att ha "lekt ekonomirally" hem till Mölle från jobbet i Helsingborg en oktobereftermiddag för cirka 2 år sedan - en stor del av den vägen är ju hastighetsbegränsad till 50 km/h. Jag kan väl nämna att det inte var några häftiga accelerationer ...  :) Men icke förty - en bra och låg förbrukning med tanke på bilens storlek och prestanda (det sitter en 140-hästars TDI-motor under huven)

bjalle

Citat från: Mölle-Mats skrivet 26 september 2009, 16:16:24 PM
Man gratulerar till denna passerade milstolpe i din bils historia!

Min egen Skoda Octavia kombi -07:a har idag lite drygt 9 300 mil på mätaren, men dess ersättare är redan byggd och på väg till min lokale VAG-handlare i Ängelholm, så 10 000-milajubileet får nog näste ägare glädja sig åt!

Lägger trots detta ut en bild på instrumenteringen i bilen, men nu är det  färddatorns angivna genomsnittsförbrukning av drivmedel jag vill uppmärksamma:

Denna låga förbrukningssiffra lyckades jag uppnå efter att ha "lekt ekonomirally" hem till Mölle från jobbet i Helsingborg en oktobereftermiddag för cirka 2 år sedan - en stor del av den vägen är ju hastighetsbegränsad till 50 km/h. Jag kan väl nämna att det inte var några häftiga accelerationer ...  :) Men icke förty - en bra och låg förbrukning med tanke på bilens storlek och prestanda (det sitter en 140-hästars TDI-motor under huven)

Vad blir de för nåt nytt?
Kör själv en Passat 2,0 Tdi 4-motion -08 och ligger på 0,55 i snitt och då blir det en del 110 väg också, och lite stadskörning....vilket är rätt OK

Mölle-Mats

Citat från: Björn Lövdahl
Vad blir de för nåt nytt?
Kör själv en Passat 2,0 Tdi 4-motion -08 och ligger på 0,55 i snitt och då blir det en del 110 väg också, och lite stadskörning....vilket är rätt OK
Ja det blir egentligen två bilar, som också ska användas i vår verksamhet. Den som dyker upp först är en 7-sitsig VW Caddy Maxi, men om någon månad eller så så ska det även levereras en Passat Variant R-line med 170-hästars diesel och DSG automatlåda!

Passaten ser jag verkligen fram emot att ta i besittning, fram till helt nyligen tyckte jag att Skoda Octavian var en helt perfekt bil som hade allt - men nu känns den som Fred Flintas bil i jämförelse ...  ;)

Ersa

Citat från: Mölle-Mats skrivet 26 september 2009, 16:16:24 PM
Denna låga förbrukningssiffra lyckades jag uppnå efter att ha "lekt ekonomirally" hem till Mölle från jobbet i Helsingborg en oktobereftermiddag för cirka 2 år sedan - en stor del av den vägen är ju hastighetsbegränsad till 50 km/h. Jag kan väl nämna att det inte var några häftiga accelerationer ...  :) Men icke förty - en bra och låg förbrukning med tanke på bilens storlek och prestanda (det sitter en 140-hästars TDI-motor under huven)

Ekonomirally är kul, om man inte har bråttom. Min förra, då 18 år gamla, Saab 9000 Turbo med 210 hk trivdes bra på 70-vägarna i Roslagen. :)

jocke

Tjejens Volvo 945 är trogen, bilden tagen i juni, i dagsläget står den på 44000

Jag förändrar era liv med detta inlägg

lil-sis

Min bil åkte till skroten i fredags. Med dryga 18.000mil på mätaren  ;D Varav jag gjort nästan allt över 11000. Men jag vill inte ha den, ngn del av avgassystemet lossnade delvis när jag försökte sälja den sist. Så det fick bli graven. Annars var den snäll, 245 från 90, automat, snittade runt 0.85 utan att köra snällt, runt 1.2 med släp (tungt).

Nu är jag bilfri  8)

Oskar A

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 26 september 2009, 02:41:05 AM
Själv plåtade jag när lastbilen jag brukar köra hamnade på 444444 km i Mellbystrand! ;)
Tyvärr kan jag inte hitta bilden, och idag ligger den på ca 59 000. En kollega körde när den passerade 555555.

Alltid kul och fota sådant. Visar en bild som jag tog på min tjänstebil när den slog om till 222 222 km i våras. I dagsläget har den hunnit gå ca 1 000 mil till.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

yngrot

Citat från: jocke skrivet 27 september 2009, 13:31:44 PM

Där ligger jag i lä min 945 har "bara" rullat drygt 32500  men den tuffar på rätt bra ändå.. :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Danne B.

Citat från: jocke skrivet 27 september 2009, 13:31:44 PM

945? Instrumenthuset du visar på bil är från en 745:a... :)

//Danne

Camilla

Min 850 från 1995 har bara gått ca 23 000 mil

Taunusch

En taxi som jag körde, en Volvo V70 2,4 från 2000. När bilden togs var den sju år gammal, dvs ganska få mil för en taxi under så många år.

En annan taxi, en Renault Master från 2007. När denna bild togs var bilen elva månader gammal. Har idag gått runt 26 000 mil.