Sjöströms har en likadan

Startat av Martin Maltkvist, 24 september 2009, 11:10:04 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Lundén


RoggaBoy

Citat från: Bussnissen skrivet 24 september 2009, 15:19:18 PM
Det verkar inte finnas något större intresse från andra bolag att ta över den korta perioden som det
innebär, sex månader. Det råder tydligen också en viss osäkerhet om persontrafiken ska komma igång i tid på hela banan.
Därför har man vad jag förstått tänkt låta busstrafiken gå parallellt under en kortare tid.
Dubbeldäckarna försvinner förmodligen därför att de fått oförtjänt dåligt rykte, många avåkningar på vintrarna.
Personligen tycker jag att de är helt underbara att köra när de är servade och i gott skick.
Tyvärr har det tidvis varit dåligt med service och underhåll från Veolias sida.
De är hårt slitna men de rullar också drygt 100 mil om dagen som mest, beroende på var de startar på morgonen.

Umeå - Örnsköldsvik starar den 29/8 2010. Dagen före är invigningståget med kungen och drottningen på spåret. Augusti 2011 är Nyland - Härnösand klart för trafik och tågen rullar då bland annat Umeå - Sundsvall (därav ingen Linje 100 på denna sträcka).

RoggaBoy

Veolia Transport har fått E4-trafiken Sundsvall - Haparanda, Linje 100 förlängt hela den 14 månadersperiod som det handlade om innan tågen tar över., så Augusti 2010 kommer nya bussar.