Huvudmeny

Vid DAS..

Startat av Anders Lundén, 23 september 2009, 19:09:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Lundén

Vid DAS (SLspråk för Danderyds sjukhus) idag 090923.
Oredigerade bilder fotade av en amatör med en amatörkamera...


3241

3326

3903

4280

4292

4445

5434

5663

5689 (tillsammans med 5690 ett tillfälligt lån Handen-Råsta)

6330

Samtliga bussar är Busslink.

// Anders

bisquit

Trevligt att få se lite riktiga härliga bussar. Den första bussen 3241, rullade tidigare i centrala Örebro, på Linje 12. Men sen kom ju låggolvkravet. Å då hamna den tyvärr i Norrtälje.

Marc

Fina bilder Anders!
Stämmer EXIF tiden?
/Marc som lämnade terminalen vid 15:55

Bussmicke

Citat från: Anders Lundén skrivet 23 september 2009, 19:09:25 PM
Vid DAS (SLspråk för Danderyds sjukhus) idag 090923.
Oredigerade bilder fotade av en amatör med en amatörkamera...

5689 (tillsammans med 5690 ett tillfälligt lån Handen-Råsta)

Samtliga bussar är Busslink.

// Anders


Aha, nu förstår jag varför du var där.. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Trevligt att se, men jag tycker fokus ligger väldigt skumt, du har på de flesta bilder lyckats fokusera på människorna o inte på bussen? - borde kanske kolla
upp dina kamerainställningar =) - f.ö. kan jag rekommendera att ställa dig på andra sidan bussterminalen (riktning Sthlm) - längst fram, då skymmer inte
människor o du slipper motljus, samt att du kan ta o plåta bussar åt två håll, inget staket emellan!


Fredrik Gelin

Jaha, så två forumiter var på samma ställe och ingen säger något till mig...  ;)
Nu jobbade jag iofs vid den aktuella tiden, men det är en annan historia.
//Fredrik

Anders Lundén

Citat från: Marc skrivet 23 september 2009, 20:00:30 PM
Fina bilder Anders!
Stämmer EXIF tiden?
/Marc som lämnade terminalen vid 15:55

Nu vet jag knappt vad EXIF är, än mindre hur det fungerar. Jag vet dock att det har med tiden o göra.
Så EXIF stämmer nog, var vid DAS ungefär 15.40 - 16.45.
// Anders

Anders Lundén

Citat från: virtual1 skrivet 23 september 2009, 20:08:46 PM
Trevligt att se, men jag tycker fokus ligger väldigt skumt, du har på de flesta bilder lyckats fokusera på människorna o inte på bussen? - borde kanske kolla
upp dina kamerainställningar =) - f.ö. kan jag rekommendera att ställa dig på andra sidan bussterminalen (riktning Sthlm) - längst fram, då skymmer inte
människor o du slipper motljus, samt att du kan ta o plåta bussar åt två håll, inget staket emellan!



Som sagt, amatör med enkel kamera. Dålig fokus kan lika gärna bero på fotografen i detta fall  :)
Att jag har människor med överhuvudtaget beror dock på att jag gillar "liv" i bilderna.

Ang fotoriktning så hade jag samma tankar, men de flesta bilderna vid DAS är just åt detta håll därav mina motsatta.
// Anders

Marc

Till skillnad från Virtual1 föredrar jag början av ankomstrakan på eftermiddagen för att slippa skuggan av hållplats-taket.


Bussmicke

Trevligt Marc, fick äntligen 3325+3301 i morse.
De kom körandes i stort sett efter varandra.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Och jag som jagade 5690 i går kväll, men tyvärr blev det ingen bild då jag blev lite för sen från jobbet för att hinna i tid till Näsbypark.  :(
//Fredrik

Bussmicke

5689 behövde jag inte jaga i morse, den kom förbi hur många gånger som helst..
5690 såg jag dock ej.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Nej, den verkar bara vara ute på eftermiddagarna/kvällarna så jag tänkte göra ett nytt försök på vägen hem i kväll.
//Fredrik

Ted Selander

Citat från: bisquit skrivet 23 september 2009, 19:45:33 PM
Trevligt att få se lite riktiga härliga bussar. Den första bussen 3241, rullade tidigare i centrala Örebro, på Linje 12. Men sen kom ju låggolvkravet. Å då hamna den tyvärr i Norrtälje.

Inte fullt så långt norrut, utan Norrort (Täby). Taket är fortsatt blått.

/Ted

Fredrik Gelin

Väldigt trevlig buss att köra för övrigt, dock minns jag att bakdörrarna kändes väldigt sega att få igen när man skulle lämna hållplatser.
Dessutom har den väl kvar inredningen från Örebro?
//Fredrik