Bussar krockade utanför sjukhuset i Lund

Startat av Peter L, 23 september 2009, 18:28:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

Måste ha hänt precis innan jag lämnade stan idag. Tur att man körde ut via Lund S...

Walter

Såsom man ser bussarna stående på bilderna så har jag svårt att föreställa mig hur olyckan gick till. Linje 137 är skyltad Bjärred och vänder i en vändslinga som ligger till höger om bussen (5427) på bilden sett. Bilden på den buss som blev påkörd (linje 166) har som det står i texten kommit uppifrån men står kvar i sin färdriktning på bilden. Vändslingan där 137 har/ska vända ansluter till den bussgata där bussen på linje 166 står.

Det konstiga är hur 5427 kan krockat på ett ställe men hamnat på andra sidan gatan (ca 30-40m bort från kollisionsplatsen)  med fronten åt "fel håll".

Tur att ingen blevallvarligt skadad.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Peter L

Citat från: Walter skrivet 24 september 2009, 07:59:12 AM
Såsom man ser bussarna stående på bilderna så har jag svårt att föreställa mig hur olyckan gick till. Linje 137 är skyltad Bjärred och vänder i en vändslinga som ligger till höger om bussen (5427) på bilden sett. Bilden på den buss som blev påkörd (linje 166) har som det står i texten kommit uppifrån men står kvar i sin färdriktning på bilden. Vändslingan där 137 har/ska vända ansluter till den bussgata där bussen på linje 166 står.

Det konstiga är hur 5427 kan krockat på ett ställe men hamnat på andra sidan gatan (ca 30-40m bort från kollisionsplatsen)  med fronten åt "fel håll".

Tur att ingen blevallvarligt skadad.

Instämmer. Fick inte heller ihop logistiken när jag såg bilderna och läste beskrivningen.

Gläds också åt att det inte slutade värre, en liten påminnelse om vilka krafter som är ute och rör sig på våra vägar.