Det körs för lite VanHool i Sverige idag

Startat av Ersa, 19 september 2009, 09:22:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Här kommer en som går mot strömmen iaf! :D Tänk om t.ex. Swebus Express kunde köpa in sådana här. Då skulle man må gott.

Det enda rätta i bakljusen: 100% dioder! :D
Hoppas att dessa små fyrkanter är utbytbara en och en.

Jan

Anledningen till att VanHool inte syns i Sverige så ofta, är att det är lång leveranstid plus kvaliteéproblem oftast med mögel och fukt. Enligt SBH har det bara inreggats 3 stycken under tiden 2007-2009.
I branschen i 40 år

Peter Elmheden

Ja det är nog leveranstiden som ställer till det.
Upp emot två år får man vänta...

Henasa

Min uppfattning om VanHool är att kvaliten är bra. Det är enkla lösningar som har fungerat i flera år. Men jag har ju inte kört alla Vanhoolbussar i Sverige. Sen att lev tiden är lång är inte kul.

Niklas Bygdestam

Citat från: Verspieder skrivet 19 september 2009, 09:22:54 AM
Här kommer en som går mot strömmen iaf! :D Tänk om t.ex. Swebus Express kunde köpa in sådana här. Då skulle man må gott.

Jag håller helt med. Jag tycker också att det hade varit betydligt roligare om Swebus Express hade köpt van Hool istället för de i mitt tycke så tråkiga Volvo 9700
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 19 september 2009, 11:52:51 AM
Jag håller helt med. Jag tycker också att det hade varit betydligt roligare om Swebus Express hade köpt van Hool istället för de i mitt tycke så tråkiga Volvo 9700

Nej! Behåll varenda Volvo, men skaffa VanHool istället för alla Neoplan och de tidiga MAN i 60xx-serien. :)

Danne B.

VanHool är snygga och ståtliga bussar och ser man det hela ur ett rent estetiskt perspektiv är det absolut synd att det inte finns fler här i Sverige...

//Danne

Jens

Det är ju som att det hände något drastiskt tvärstopp typ i början av 90-talet, innan dess vill jag ju minnas att VanHool hade motsvarande ställning som Volvo 9700 har som standardval för många idag.