Tänk vad man hittar...

Startat av Autotransit, 18 september 2009, 21:00:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Autotransit

...när man rotar i lådorna :D

Hur gammalt kan det här kortet vara tro?

/Stellan

Staffan Sävenfjord

Citat från: Autotransit skrivet 18 september 2009, 21:00:36 PM
...när man rotar i lådorna :D

Hur gammalt kan det här kortet vara tro?

/Stellan

Magnus kom väl 1987 eller 1988. Och Västtrafik kom 1999. Så kortet kan dateras till någon gång mellan dessa år. Men jag vill minnas att när jag åkte "Spårvagnen" i Marstrand i början av 1990-talet var det fortfarande polletter som gällde. Så jag gissar alltså på 1990-talets mitt.

Autotransit

Tackar så hjärtligt för hjälpen.  :)

/Stellan

Autotransit

...när man plockar vidare i lådorna, rätt tillbaka till barndomens märklinvärld för fyrtio år sedan :D

Här har de deffinierat begreppet hobby på ett rätt så bra sätt:

Någon mer som känner igen sig? ;D

/Stellan

Simon Bertilsson

Jag önskar att jag känt igen mig! ;)
Tyvärr fick jag aldrig någon Märklinjärnväg som liten...

SEAC

Citat från: Autotransit skrivet 19 september 2009, 16:51:40 PM
...när man plockar vidare i lådorna, rätt tillbaka till barndomens märklinvärld för fyrtio år sedan :D

Här har de deffinierat begreppet hobby på ett rätt så bra sätt:

Någon mer som känner igen sig? ;D

/Stellan
Ja, jösses. Hade både bil och tågbana i Märklin, synd man inte hade vett och vara rädd om grejorna då. Jag satte alltid tejp på bakdäcken på bilarna för det sprätte som f-n då, så det slutade med att jag brände motorerna till slut :'(

Autotransit

Jag ser i prislistan att ett lok kostade mellan 100 och 200 kr för fyrtio år sedan, idag skulle man nog kunna dubbla den summan och sätta en nolla bakom. Det hypermoderna svenska loket på den här sidan kostade hela 117 kronor, vilket på den tiden var en smärre förmögenhet...och som är ändå mer värd idag.

/Stellan

yngrot

Trevliga lok men kräver ju en bautabana vilket man inte har plats till där hemma.. Har Märklin tyvärr numera nerpackat pappa köpte till mig när jag var 7 år  men i verkligheten köpta han till sig själv som de flesta pappor gör... ;D  De senaste åren har jag köpt på mig lite godsaker exvis D trätågsats  Rc lok och några Nohabdiesel...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Autotransit

Jag känner verkligen igen mig, pappa måste kolla så att allt fungerar...och det är dyra och ömtåliga grejor, så det är nog bäst att en vuxen är med och övervakar ändå ;D

Det var precis samma sak med den här :D

/Stellan

yngrot

Glömde skriva att Märklinkatalogen från 1969 ligger och "skräpar" nånstans tillsammans med andra kataloger  kul och kolla i dem då och då men nu är det ett tag sen kanske dax titta lite på vad man har liggandes .. tyvärr slängde man ju en hel del på 80talet...  :-X

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Autotransit

Man visste inte bättre än att man slängde en massa "fina" saker på den tiden. Det jag har scannat nu är från en låda jag hittade i källaren, så det har varit en liten nostalgiorgie att kolla igenom den ;)

/Stellan

yngrot

Och en trevlig stund för oss andra oxå vilket ju kan behövas ibland .. alltid kul se lite gammalt och igenkända saker från förr när det var bättre???

Autotransit

Allt var bättre förr...speciellt ungdomen ;D :D 8)

"Det var mycket bättre förr, och ju förr desto bättre...och så förr som det är nu har det aldrig varit tidigare" ;D

/Stellan

michael k

Citatexvis D trätågsats  Rc lok och några Nohabdiesel...
märkligt jag har en hög med sådana med
jag har också ett ledigt rum i mitt hus
men det är fullt med skräp
vi får se om det blir någon tid över i höst
HES och La arbetar ju vidare på att hålla oss med arbete